Een rich snippet betekent een verrijkt zoekresultaat. Dit is een resultaat in de resultatenpagina zelf, niet bovenaan (positie 0).

Het is een uitbreiding een organisch zoekresultaat, waar de informatie uit gestructureerde schemagegevens wordt gehaald. Structured data ontstaat door content te markeren met een stukje code. Zo verschijnen er bijvoorbeeld reviews (sterren), productbeschikbaarheid of prijsinformatie.

In plaats van enkel de titel, URL en metadescription, wordt het zoekresultaat dus aangevuld met rijke data. De gedachte hierachter is dat Google de gebruikers nog sneller op weg helpt naar het juiste antwoord.
Er zijn verschillende soorten rich snippets:

Review snippet

Voorbeeld Rich Snippet review

Product snippet

Voorbeeld Rich Snippet product

Recept snippet

Voorbeeld Rich Snippet recept

Evenement snippet

Voorbeeld Rich Snippet evenement

Applicatie snippet

Voorbeeld Rich Snippet app

Hier vind je de andere vormen van snippets of vormen:

Onze blogs over rich snippets

Ralph legt je uit  hoe je de markups (extra informatie) voor rich snippets kunt implementeren binnen Google Tag Manager en geeft je in dit blog nog wat meer uitleg.