Remarketing
Remarketing heeft alles te maken met het opníeuw bereiken van je doelgroep. Een klassiek voorbeeld is die van Zalando: een jongedame kan maar niet stoppen met het bekijken van prachtige schoenen, maar besluit ze toch niet te kopen. Later opent ze NU.nl, maar haar ogen trekken niet naar de aantrekkelijke nieuwsheader – maar naar die zwarte pumps!
Ook wordt het veel gebruikt bij reizen of bij andere uitjes. Zo keek ik pas bijvoorbeeld zelf naar een leuk uitje in Nederland, en zo kwam ik op Holland boven Amsterdam uit. Ik moest uiteraard eerst even overleggen, dus na een websitebezoek liet ik het voor wat het was. De volgende dag wilde ik het weerbericht even checken – en raad eens wat er naast de weersvoorspelling stond:
Dit zijn in het kort voorbeelden van remarketing, middels het Display Netwerk. Als iemand bepaalde pagina’s heeft bekeken, kan er informatie (bijvoorbeeld de producten van een webshop) via een beeld- of tekstadvertentie worden getoond aan de gebruiker.
Met remarketing speel je dus in op de behoefte van een bezoeker en laat je zien dat jouw product echt iets voor ze is. Echter, laat een banner niet té veel zien en stel bij het gebruik van remarketing altijd een frequency cap in.
Je kunt ook remarketing inzetten via tekst, middels remarketing for search of via andere kanalen zoals social media.
Onze blogs over remarketing
- Fabian schreef een blog over de mogelijkheden van remarketing for search
- Eddie schreef over de remarketing mogelijkheden voor webshops
- In de blog van Marijn komt remarketing aan bod als onderdeel van de klantreis