Google Shopping
Google Shopping kan je gebruiken voor het zoeken naar online producten. Google zoekt door verschillende winkels naar het product dat je zoekt en vergelijkt de resultaten. Met behulp van filters kan je de zoekopdracht specifieker maken.
Je kunt interessante producten eenvoudig opslaan door een lijst aan te maken. Het komt neer op een speciale tab in Google met alleen maar producten, inclusief afbeeldingen en prijzen.
Google heeft hier ook een advertentiemogelijkheid voor. De Google Shopping resultaten verschijnen dan boven de organische zoekresultaten in de normale SERP.
Het is als adverteerder de perfecte mogelijkheid voor (potentiële) klanten om direct een vergelijking te maken tussen bepaalde producten op basis van prijs. Daarnaast is het mogelijk rechtstreeks een aankoop te doen op een website of lokale winkel. Zo wordt vergelijken nog eenvoudiger en zorgt dat voor het heuse ‘winkelgevoel’.
Een voorbeeld
Hieronder is een voorbeeld van Shopping advertenties te zien:
Onze blogs over Google Shopping
Fabian schreef: 4 randvoorwaarden om Google Shopping goed in te zetten en schreef ook: Google Shopping optimalisatie: opsplitsen van campagnes.