E-mail marketing
E-mail marketing is een krachtig, effectief en veelgebruikt marketing middel om de doelgroep te bereiken. E-mail marketing kan voor veel verschillende doeleinden ingezet worden, zoals de relatie onderhouden met een bestaande klant, of het bereiken van potentiële klanten. Er zijn dan ook heel veel mogelijkheden, ook op het gebied van automatisering. E-mailmarketing is niet voor niets een vorm van direct marketing: het is een direct kanaal, waar je bijvoorbeeld door middel van opvolgopties, direct kan inspelen op een respons.
Verder zijn alle acties goed te meten, zoals de e-mail deliverability of open rate. Bovendien kan je e-mails A/B-testen. Tot slot kan je je e-mailcampagne inrichten op basis van de customer life cycle, zodat je je boodschap gericht verspreidt en inzet op specifieke doelen.
Personalisatie
Je kunt niet alleen de onderwerpregel of aanhef personaliseren, je kunt ok een persoonlijk productaanbod tonen op basis van data zoals koop- of klikhistorie van de ontvanger. Enige technische kennis en een goed softwarepakket, zijn wel van belang.
Onze blogs over e-mail marketing
Wij hebben hier al veel blogs over geschreven, waar je hands-on voorbeelden en meer uitleg kunt vinden.
- Starten met e-mail marketing: tien tips om te beginnen!
- Effectieve e-mail marketing voor webshops: 5 kick-ass ideeën!
- Een goede en effectieve nieuwsbrief in 4 stappen
- E-mail marketing voor B2B: 4 zaken om rekening mee te houden
- Verbeter je e-mail marketing campagnes met A/B testen: hands-on voorbeelden
- 4 + 10 verbeteringen voor effectievere e-mail marketing
- 10 niet voor de hand liggende elementen voor je nieuwsbrief