E-mail deliverability
E-mail deliverability, letterlijk vertaald “leverbaarheid van een e-mail”, toont aan in hoeverre de e-mails daadwerkelijk in de inbox van de inschrijvers terecht komen. Een e-mail hoeft namelijk niet daadwerkelijk aan te komen, het kan gebeuren dat een e-mail nooit aankomt (een bounce) of de e-mail komt in een spamfilter terecht.
De email deliverability kan beïnvloed worden door het gebruik van een enkele opt-in, spamgevoelige e-mailonderwerpregels en wanneer het uitschrijfproces niet gemakkelijk is. Ook e-mails met teveel afbeeldingen kunnen de email deliverability negatief beïnvloeden.
Delivery rate
Wanneer je spreekt van een delivery rate van 99% betekent dit dat de verzonden e-mails aan 99% van de inschrijvers zijn afgeleverd.
Verhogen van je deliverability
Wat kun je doen om de email deliverability te verhogen?
Uiteindelijk wil je een goede deliverability voor je e-mails, want daarmee haal je het maximale uit je zorgvuldig opgebouwde database. Enkele elementen die je aandacht kunt geven bij het verhogen van de email deliverability:
- Zorg voor een goede balans tussen tekst en afbeeldingen
- Gebruik geen scripts zoals javascripts en flash in je e-mails
- Gebruik webadressen in een hyperlink, en schrijf deze niet uit
- Zorg dat de e-mails niet te groot zijn
- Neem een uitschrijflink op
- Gebruik een afzenderadres dat écht werkt
Hier vind je meer informatie over e-mail marketing.