In SEO Fase 1 starten we een traject waarin we een stevige fundering neerzetten voor de SEO van de website. Hoe leggen wij die stevige fundering neer? De techniek van de website en de content die er op staat vormen de basis. Door deze twee factoren op de juiste manier in te zetten zorg je ervoor dat het resultaat voor op de lange termijn werkzaam is. Daarom is het belangrijk om hier uitgebreid en diep op in te gaan.

Een stevige fundering zorgt ervoor dat je website stijgt in de zoekresultaten, wat weer zorgt voor betere organische vindbaarheid. Bij Pure zetten wij deze fundering voor de techniek en de content neer in drie stadia: crawlen, indexeren en ranken. Daartoe behoren onder andere de volgende werkzaamheden:

Zoekwoordenonderzoek

Weten op welke termen je website, merk, product of dienst wordt gevonden binnen een zoekmachine geeft inzicht voor de ideale website hiërarchie. Daarom vinden wij het belangrijk om hier zeer uitgebreid naar te kijken door een uitvoerig zoekwoordenonderzoek te doen. Daarbij kijken wij niet alleen waarmee potentiële klanten momenteel op je website belanden, maar ook naar waar kansen liggen of juist helemaal niet.

Website hiërarchie bepalen

Op basis van het zoekwoordenonderzoek denken wij een hiërarchie uit van de website, waarbij we exact beschrijven welke pagina’s er dienen te komen. Het is belangrijk dat deze logisch en duidelijk is. Dit zorgt voor een goede fundering waarop uiteindelijk de website kan worden ingedeeld. Daarnaast stellen we een ideale setting op voor de interne linkstructuur.

(Her)schrijven van pagina-elementen

Er zijn tal van regels en richtlijnen verbonden aan specifieke pagina elementen zoals title tags, headers, meta descriptions en de content. Wij zullen deze (her)schrijven om aan de richtlijnen te voldoen voor een optimale SEO-indeling.

Analyse van de technische situatie

Of het nu gaat om een redesign van de website of een compleet nieuwe website, de techniek heeft een flinke impact op resultaten in zoekmachines. Om zo volledig mogelijk te zijn doorlopen wij een technische analyse en doen concrete aanbevelingen.

Redirect mapping

Als een url van een pagina gaat veranderen, dan moeten we deze verhuizing doorgeven aan zoekmachines middels een redirect. Hiermee worden bezoekers en zoekmachines doorverwezen naar de nieuwe url. Omdat dit een erg belangrijk onderdeel van ons SEO traject is, analyseren wij verschillende data bronnen om tot een zo volledig mogelijke redirect lijst te komen. Deze lijst kan de webbouwer uiteindelijk eenvoudig implementeren, zodat de hele transitie vlekkeloos verloopt.

Bekijk ook onze SEO Fase 2