De Google Analytics workshop is bedoeld voor mensen die Google Analytics gebruiken, maar moeite hebben om de diepte in te gaan of om andere data dan de standaard rapporten staat te achterhalen.

Na het afronden van de vier workshops ben je in staat om op goed niveau zelf data te extraheren en kwalitatieve analyses te maken. Elke workshop bevat inhoudelijke en praktische voorbeelden en opdrachten. Er is ruimte voor maximaal acht cursisten. De workshop wordt gegeven op de trainingslocatie van Pure in Arnhem.

Eerstvolgende Google Analytics workshop

Data eerstvolgende Google Analytics workshop
Workshop 1: 17 september 9:00 – 12:30
Workshop 2: 24 september 9:00 – 12:30
Workshop 3: 1 oktober 9:00 – 12:30
Workshop 4: 8 oktober 9:00 – 12:30

Locatie: Nieuwe Kade 18 te Arnhem

Prijs: € 1.250,- exclusief BTW.

Wat heb je nodig: een laptop en een Google Analytics account. Ook is het handig om na de workshops tijd te reserveren om de huiswerkopdrachten te doen.

Niveau: junior tot medior

Meld je nu aan!

Naam*

Bedrijf*

E-mail adres*

Telefoonnummer*

Aantal personen*

Startdatum*

Workshop 1

De eerste workshop voor Google Analytics staat in het teken van het snappen hoe Google Analytics werkt en wat de mogelijkheden zijn. Daarmee leggen we een goede basis voor de analyses die later aan bod komen. Naast een praktische toelichting over de dataverzameling, behandelen we de Google Analytics interface. Zodat duidelijk wordt welke informatie gemakkelijk op te halen is en waar die data gevonden wordt. Uiteraard komt ook data interpretatie voorbij. Denk daarbij aan vragen als “presteert een pagina goed of slecht” en waarom dat zo is.

Ondanks dat in de eerste workshop de theoretische basis wordt gelegd zullen ook de eerste opdrachten aan bod komen. Hierin leer je externe data in je Google Analytics verwerken en de informatie bundelen voor de eerste analyses. Aan het einde van de workshop zal een kleine huiswerkopdracht zorgen voor het daadwerkelijk in de praktijk brengen van de theorie.

Duur training: 4 uur (inclusief pauze)

Workshop 2

Tijdens de tweede workshop starten we met een terugblik op workshop één. Daarna worden de huiswerkopdrachten behandelt en gaan we van start met nieuwe materie. Deze workshop gaat meer de diepte in en behandeld onder andere het doormeten van doelen en het aanmaken van funnels. Daarmee worden campagneprestaties inzichtelijk en kan makkelijker beoordeeld worden wat een goede bezoeker onderscheidt van een minder goede bezoeker. Tevens gaan we dieper in op analyses die gedaan kunnen worden om inzichten uit de data te halen en zullen we accountrechten behandelen.

De theorie tijdens workshop twee zal nog meer dan in de eerste workshop afgewisseld worden met praktische opdrachten. Ook na deze workshop zullen er een aantal korte huiswerkopdrachten volgen die de opvolgende workshop behandeld worden.

Duur training: 4 uur (inclusief pauze)

Workshop 3

Veel basiszaken van Google Analytics zijn in de eerste twee workshops behandeld. Toch zal langzaam duidelijk worden dat de standaard weergegeven data in Google Analytics niet voldoende is. Workshop drie gaat daarom dieper in op wie de bezoeker is, benchmarking van data en het zelf aanmaken van specifieke rapporten. Daarnaast gaan we data segmenteren en aangemaakte segmenten met elkaar vergelijken. Om data snel in te kunnen zien leren we ook hoe een dashboard aangemaakt kan worden met de belangrijkste informatie en hoe je alerts instelt om actief op de hoogte gehouden te worden wanneer er iets bijzonders in het account gebeurt.

Duur training: 4 uur (inclusief pauze)

Workshop 4

Na 12 uur Google Analytics heb je al behoorlijk veel gevoel met de mogelijkheden en hoe je gewenste data naar voren krijgt. Workshop vier zoekt daarom nog meer de diepte in bezoek uit specifieke kanalen en attributie. Na de laatste workshop ben je in staat om (inhoudelijk) bezoekerskanalen, zoals SEA, organische resultaten van de zoekmachines, social, e-mailmarketing, etc. te beoordelen en interpreteren. Omdat er vaak overlap is tussen de kanalen zullen we ook de nodige tijd aan attributie besteden. Tijdens het attributie deel behandelen we de verschillende attributiemodellen met de voor-en nadelen, hoe je paden inzichtelijk krijgt en hoe je dit toe kunt passen.

Duur training: 4 uur (inclusief pauze)

Na afloop van de workshops

Aan het eind van workshop vier ben je helemaal op de hoogte van wat Google Analytics te bieden heeft, kun je data in Google Analytics krijgen, doelstellingen en data doormeten en analyseren. Omdat er toch nog gerichte vragen kunnen zijn wanneer je zelfstandig aan de slag bent gegaan reserveren wij 2 uur voor Google Analytics vragen na de workshop. Ook ontvang je na afronden van de workshop een certificaat van deelname en een LinkedIn vermelding.

Heb je vragen?

Wil je meer informatie of heb je aanvullende vragen? Bel ons op 026 71 100 92 of mail naar contact@pure-im.nl.