De Google Analytics workshop is bedoeld voor mensen die Google Analytics gebruiken, maar moeite hebben om de diepte in te gaan of om andere data dan de standaard rapporten staat te achterhalen. Na het afronden van de eendaagse workshop ben je in staat om op goed niveau zelf data te extraheren en kwalitatieve analyses te maken. Elke workshop bevat inhoudelijke en praktische voorbeelden en opdrachten. Er is ruimte voor maximaal acht cursisten. De workshop wordt gegeven door een van onze ervaren consultants op de trainingslocatie van Pure in Arnhem.

Eerstvolgende Google Analytics workshop

Data eerstvolgende Google Analytics workshops

  • 2 december 2021 van 9:00 tot en met 16:00
  • 11 januari 2022 van 9:00 tot en met 16:00

Aanmelden kan per mail naar contact@pure-im.nl of bel naar 026 711 00 92.

Locatie: Nieuwe Kade 18 te Arnhem.

Prijs: € 495,- per persoon (exclusief BTW).

Wat heb je nodig: een laptop en een Google Analytics account (we gaan voorlopig nog even uit van Google Analytics Universal).

Inbegrepen bij deze workshop: wat te drinken, fruit en snacks (op een lege maag kun je niet leren) en ook de lunch regelen wij.

Voor wie is deze Google Analytics workshop?

  • Online marketeers
  • Marketing managers
  • Communicatie marketeers
  • UX experts
  • Startup founders
  • …iedereen met een interesse in online marketing

Inhoud van de workshop

Het begin van de workshop voor Google Analytics staat in het teken van het snappen hoe Google Analytics werkt en wat de mogelijkheden zijn. Daarmee leggen we een goede basis voor de analyses die later aan bod komen. Naast een praktische toelichting over de dataverzameling, behandelen we de Google Analytics interface. Zodat duidelijk wordt welke informatie gemakkelijk op te halen is en waar die data gevonden wordt. Uiteraard komt ook data interpretatie voorbij. Denk daarbij aan vragen als “presteert een pagina goed of slecht” en waarom dat zo is.

Hierna gaan we wat meer de diepte in en behandelen we onder andere het doormeten van doelen en het aanmaken van funnels. Daarmee worden campagneprestaties inzichtelijk en kan makkelijker beoordeeld worden wat een goede bezoeker onderscheidt van een minder goede bezoeker. Tevens gaan we dieper in op analyses die gedaan kunnen worden om inzichten uit de data te halen.

De standaard weergegeven van data in Google Analytics is niet voldoende een goede marketeer. Daarom gaan we tot slot dieper in op wie de bezoeker is, benchmarking van data en het zelf aanmaken van specifieke rapporten. Daarnaast gaan we data segmenteren en aangemaakte segmenten met elkaar vergelijken. Om data snel in te kunnen zien leren we ook hoe een dashboard aangemaakt kan worden met de belangrijkste informatie en hoe je alerts instelt om actief op de hoogte gehouden te worden wanneer er iets bijzonders in het account gebeurt.

Na afloop van de workshops

Aan het eind van deze workshop ben je helemaal op de hoogte van wat Google Analytics te bieden heeft, kun je data in Google Analytics krijgen, doelstellingen en data doormeten en analyseren. Je krijg na afloop van de workshop het lesmateriaal doorgestuurd. Ook ontvang je na afronden van de workshop een Pure Academie certificaat van deelname en een LinkedIn vermelding. Hoera!

Aanmelden of heb je vragen?

Wil je je aanmelden voor een van de beschikbare dagen? Of heb je aanvullende vragen? Bel ons op 026 71 100 92 of mail naar contact@pure-im.nl. Let op: er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!

Waarom kiezen voor Pure?

8 redenen om voor Pure Internet Marketing te kiezen.

Omdat een persoonlijke klik erg belangrijk is, geven we je deze acht redenen om voor Pure te kiezen.

Reden 1: Vakmanschap

Reden 1: Vakmanschap

Bij Pure zien we internet marketing als een ambacht. Een vak waar met oog voor detail en aandacht voor de klant gewerkt wordt aan kwaliteit.

Reden 2: Trots

Reden 2: Trots

Wij hebben een belangrijk doel: trots zijn op hetgeen we samen hebben bereikt. Oh, we leggen de lat overigens behoorlijk hoog.

Reden 3: Normaal doen

Reden 3: Normaal doen

Bij Pure tref je geen arrogantie of holle woorden. Wij komen uit het land van mouwen opstropen en “doe maar gewoon”.

Reden 4: Liefde

Reden 4: Liefde

Bij ons tref je pure liefde voor het online marketing vak. Ook na kantooruren zijn wij bezig met ons vakgebied, gewoon omdat we het tof vinden.

Reden 5: Doelgericht

Reden 5: Doelgericht

Wij werken enkel doelgericht: online marketing is pas écht succesvol wanneer je stuurt op meetbare doelen.

Reden 6: Exceptioneel

Reden 6: Exceptioneel

We leggen voor onszelf en onze klanten de lat hoog en hebben een hekel aan middelmatigheid.

Reden 7: Ervaring

Reden 7: Ervaring

Onze mensen lopen al heel wat jaren mee en hebben gewerkt aan grote, hele grote maar ook kleine websites.

Reden 8: Transparant

Reden 8: Transparant

De naam Pure is niet voor niets gekozen: open en eerlijk communiceren is essentieel voor ons. We draaien daarbij niet om de hete brij heen.