Google Ads Workshop
Tijdens onze workshop Google Ads gaan je begeleiden naar voldoende kennis om zelfstandig een Google Ads campagne op te zetten en te beheren. Omdat dit op zichzelf bijzonder ingewikkeld kan zijn, zullen we dit traject verdelen in vier workshops met maximaal 8 cursisten. Elke training bevat vakinhoudelijke materie, praktische opdrachten en huiswerk. De workshop zal worden gehouden op de trainingslocatie van Pure in Arnhem.
Eerstvolgende Google Ads workshop
Data eerstvolgende Google Ads workshop op aanvraag
Workshop 1: dag 1 van 08.30 tot 12:30
Workshop 2: dag 2 van 08:30 tot 12:30
Workshop 3: dag 3 van 08:30 tot 12:30
Workshop 4: dag 4 van 08:30 tot 12:30
Locatie: Nieuwe Kade 18 te Arnhem
Prijs: € 1.250,- exclusief BTW.
Wat heb je nodig: een laptop en een Google Ads account. Ook is het handig om na de workshops tijd te reserveren om de huiswerkopdracht te doen.
Meld je nu aan!
[contact-form-7 id=”6775″ title=”Google Ads Workshop”]
Workshop 1
Tijdens de eerste workshop behandelen we de basisprincipes van Google Ads, om een goed begrip te krijgen van de keuzes die later gemaakt moeten worden. Hierbij bespreken we onder andere het verschil tussen campagnes en advertentiegroepen, maar ook de belangrijke keuzes die daarin van toepassing zijn. Tevens komen targetingmogelijkheden, zoekwoordonderzoek, advertenties schrijven en het Google Ads veilingmodel aan bod.
Gedurende de workshop zullen enkele kleine opdrachten worden gegeven, waarmee de stof in de praktijk wordt gebracht. Na de eerste workshop krijgen de deelnemers de huiswerkopdracht om een volledige campagne opzet voor een zoekcampagne uit te werken.
Duur training: 4 uur (inclusief pauze)
Workshop 2
We starten de workshop met een inhoudelijke terugkoppeling op de huiswerkopdracht. We behandelen de gemaakte keuzes, verbeterpunten en vragen vanuit jou. Hierna gaan we aan de slag met het doorvoeren van de verbeteringen en gaan we het Google Ads account daadwerkelijk inrichten. De trainer van Pure zal laten zien waar op gelet moet worden en na deze opdracht staat er een campagne in Google Ads.
Hierna behandelen we de verschillende conversie doelstellingen en hoe we deze kunnen instellen in Google Ads. Maar ook hoe je budget allocatie, bepalen van biedingen en een forecast kunt maken. Tot slot behandelen we tijdens deze training ook nog de werking van het Display netwerk en Google Shopping campagnes.
Na deze training hebben we campagnes die daadwerkelijk aangezet kunnen worden en bereiken we de eerste potentiële klanten in Google.
Duur training: 4 uur (inclusief pauze)
Workshop 3
Deze training staat in het teken van het analyseren van de data in Google Ads en de acties die je hieruit kunt opmaken. Google Ads is pas écht effectief wanneer er voldoende tijd wordt gereserveerd om regelmatig optimalisaties door te voeren. Tijdens de training behandelen we verschillende scenario’s en welke optimalisatiestrategieën van toepassing kunnen zijn. De opdrachten tijdens deze workshop bevatten hands-on analyses van data en bespreken van de mogelijke acties die hieruit voort kunnen vloeien.
Na deze workshop is de opdracht om de komende periode de eigen Google Ads campagnes te monitoren, te analyseren en gerichte optimalisaties door te voeren.
Duur training: 4 uur (inclusief pauze)
Workshop 4
Pure heeft de afgelopen periode meegekeken met de optimalisaties van de cursisten. Ook hebben we je gevraagd om alle analyses, conclusies en optimalisaties te noteren. Tijdens deze workshop behandelen we deze cases en wat Pure is opgevallen. Door te discussiëren en te sparren over deze materie wordt een verdieping gezocht.
Tot slot van de workshop resumeren we in vogelvlucht nogmaals de materie in de eerdere lessen. Door de praktische toepassing van de huiswerkopdrachten en de herhaling van de materie zal je de stof nog beter tot je nemen. Na deze training zal je het Google Ads account zelfstandig kunnen beheren.
Duur workshop: 4 uur (inclusief pauze)
Na afloop van de workshops
Na afloop van deze laatste workshop zal Pure 2 uur reserveren voor vragen over jouw Google Ads campagnes. Zo sta je er niet alleen voor. Ook ontvang je na afloop van de workshop een certificaat voor deelname en een LinkedIn vermelding.
Oud deelnemers aan het woord
Ik weet nu veel beter aan welke knoppen ik moet draaien en – het belangrijkste – waarom dat zo is
“Ondanks dat ik al een behoorlijk tijdje bezig was, is het me nu veel meer duidelijk hoe ik écht impact kan maken. Alle losse en ontbrekende puzzelstukjes vielen dankzij deze training op zijn plek. Ik weet nu veel beter aan welke knoppen ik moet draaien en – het belangrijkste – waarom dat zo is! Ik maak nu bewuste weloverwogen keuzes, en met veel meer zelfvertrouwen dan voorheen! Ook was het erg leerzaam en inspirerend om van andere deelnemers te horen hoe zij het hebben aangepakt en waar zij tegenaan lopen. Er is duidelijk niet één ’trucje’ wat je kunt kopiëren voor alle organisaties. Door het waarom achter keuzes en de impact daarvan te snappen, leer je voor elke situatie de beste strategie te kiezen.”
– Marloes van Deventer, Directeur
Heb je vragen?
Wil je meer informatie of heb je aanvullende vragen? Bel ons op 026 71 100 92 of mail naar contact@pure-im.nl.