Conversie Optimalisatie
Meer uit je bestaande bezoekers halen en tevens de gebruikerservaring verbeteren. Dat is wat we willen bereiken met een Conversie Optimalisatie (CO) traject. Door het analyseren van klantpaden bekijken we waar winst behaald kan worden. Hypotheses toetsen we met A/B-testen en no-brainers worden gelijk geïmplementeerd. Tijdens het conversie optimalisatie traject zetten we stappen naar een steeds hoger conversiepercentage.
Waarom conversie optimalisatie?
Effectievere campagnes, meer omzet en gelukkige bezoekers, dat is toch waar je als marketeer of ondernemer blij van wordt? Door conversie optimalisatie toe te passen verbeteren we de website stap voor stap, met als uiteindelijk doel het verhogen van het conversiepercentage. Dit leidt vervolgens weer tot een hogere omzet en aan de andere kant kunnen we weer meer uit het bestaande marketingbudget halen.
De voordelen van conversie optimalisatie:
- Meer waarde uit bestaande bezoekers halen
- Op basis van data de website verbeteren
- Betere gebruikerservaring
- Effectievere online marketingcampagnes tot gevolg
Onze werkwijze
Kennismaken
Om te beginnen willen we graag jou, je collega’s en je bedrijf leren kennen. Wij zijn namelijk van mening dat je pas goede marketing kunt bedrijven wanneer je begrijpt waar je het voor doet. Natuurlijk maak jij ook gelijk kennis met de mensen met wie je gaat werken, want het is wel zo fijn om te weten wie achter de knoppen zit.
Koppeltjes vormen
Wij werken graag in koppeltjes aan projecten, waarbij beide consultants vanuit de inhoud zullen werken aan succes. Eén van onze consultants zal overigens je primaire aanspreekpunt zijn, dat is wel zo handig voor het overzicht. Het voordeel van deze werkwijze is dat er twee paar ogen naar jouw website kijken en twee keer hersencapaciteit zal kraken voor het optimale resultaat. En mocht iemand op vakantie gaan, dan kan de ander het geruisloos overnemen.
Quick scan of een CO-traject
Er is voldoende data nodig om te kunnen A/B-testen, je wilt immers met enige zekerheid zeggen of een test significant genoeg is. Indien dit niet van toepassing is kan Pure op basis van onze ervaring, beschikbare data en eventuele usergroups een quick-scan uitvoeren.
Mocht er wel voldoende data beschikbaar zijn, dan zetten we graag een conversie optimalisatie traject in. Tijdens dit traject stellen we in eerste instantie een testplan op, wat vervolgens de leidraad wordt voor de tests. Hierbij is de geschatte impact op conversie een factor om de volgorde te bepalen.
Conversie optimalisatie team
Samen met jou stellen we vervolgens een conversie optimalisatie team samen. Idealiter vormt een klein team de kern om frequent samen te komen, de aankomende tests uit te werken en de resultaten van de vorige test te evalueren. Pure neemt hierbij graag de lead, verzorgt alle randvoorwaarden, brengt expertise in en rapporteert de bevindingen voor het team.
Communicatie en rapportage
Wij vinden het belangrijk dat jij ook begrijpt wat we doen en wat het effect is van het traject. Daarom communiceren we frequent, sturen we elke maand een rapportage met de belangrijkste cijfers én komen we regelmatig op bezoek om de voortgang te bespreken.
Waarom kiezen voor Pure?
8 redenen om voor Pure Internet Marketing te kiezen.
Omdat een persoonlijke klik erg belangrijk is, geven we je deze acht redenen om voor Pure te kiezen.
Wil je meer weten over Conversie Optimalisatie voor jouw bedrijf?
Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking. Pure denkt graag mee over de meest geschikte inzet van conversie optimalisatie binnen jouw bedrijf.