Case: Janssen-Fritsen Group

Wie is de Janssen-Fritsen Group?
De door de familie Janssen in 1950 opgerichte ‘fabriek voor speeltoestellen’ is uitgegroeid tot één van de grootste specialisten in dit segment. De familie Fritsen was tijdelijk mede-financierder, waardoor de naam Janssen-Fritsen ontstond. Janssen-Fritsen richt zich op het ontwikkelen en het vervaardigen van sporttoestellen, inclusief advies, installatie en onderhoud. De toestellen zijn bedoeld voor zowel bewegingsonderwijs als de (professionele) turnsport.
De JF-Group ontstond door de overname van het Duitse Spieth Gymnastics, het Belgische Adec Sport en het Nederlandse Schelde Sports. De JF-Group is sinds 2014 onderdeel van de Abéo-Group. Met meer dan 45 miljoen omzet per jaar en meer dan 200 medewerkers is de JF-Group één van de meest toonaangevende spelers in de wereld op het gebied van het faciliteren voor bewegingsonderwijs en de turnsport.
De uitdaging
Een volgende stap op online marketinggebied zetten. Dit door het stimuleren van de verkopen via de webshops van Janssen-Fritsen en Adec Sport in Nederland en België. Daarnaast streeft de Janssen-Fritsen Group naar het vergroten van de naamsbekendheid en het verbeteren van conversie op de websites. Wat betreft de overige merken Spieth Gymnastics en Schelde Sports, lag de focus daarnaast op het stimuleren van de online offerte-aanvragen in meer dan 80 verschillende landen.
Onze aanpak
Door in eerste instantie een solide basis neer te zetten op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO) werd een mooi begin gemaakt. Daarnaast kwam de focus te liggen op zoekmachine adverteren (SEA) middels het herstructureren van de accounts. Door vervolgens maandelijks continu te werken aan het optimaliseren van de campagnes werden mooie stijgende lijnen gerealiseerd. De goede resultaten waren vervolgens reden om ook extra kanalen in te zetten met ook hier uitstekende prestaties als gevolg. Naast de genoemde traffickanalen, lag de focus ook op het optimaliseren van conversie in de webshop van Janssen-Fritsen.
Resultaten
Geen bla-bla verhaal, maar wel goed voorbereide en onderbouwde acties.
Janssen-Fritsen over Pure
“Het klikte vanaf het eerste bezoek met de jongens van Pure IM. Geen bla-bla verhaal, maar wel goed voorbereide en onderbouwde acties die geleid hebben naar meer verkeer en omzet voor onze diverse webshops en websites.“