Wie is EUclaim?

Sinds 2007 strijdt EUclaim voor de rechten van vliegtuigpassagiers. Het bedrijf helpt passagiers bij het krijgen van een vergoeding. Met ruim 116.000 procedures en meer dan 99,6 miljoen euro aan vergoedingen is EUclaim één van Europa’s marktleiders.

Het ontstaan en het succes van EUclaim komt voort uit een uitgebreide en zelf ontwikkelde database. In de database worden dagelijks 13 miljoen vlucht, weer- en nieuwsgegevens geanalyseerd. Momenteel is EUclaim actief in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

De uitdaging

De markt waarin EUclaim opereert zit op het snijvlak tussen de enorme reisindustrie en de financieel concurrerende juridische industrie. Daarnaast was de bekendheid rondom het thema rechten van vliegtuigpassagiers nog niet erg hoog. Een laatste variabele die deze opdracht extra uitdagend maakte was de enorme hoeveelheid veranderingen in het aantal en type vliegvertragingen.

Onze aanpak

Met het aanpakken van traffic kanalen zoals zoekmachine-optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) werd een vliegende start gemaakt. Data was hierbij leidend en nauwe samenwerking met het datateam van EUclaim was dan ook essentieel. Door het continue bijschaven van deze traffickanalen is een zeer winstgevende en groeiende online marketing gerealiseerd.

EUclaim afbeelding

Het team van EUclaim groeide in de afgelopen jaren ook qua personele bezetting. Hierbij heeft Pure diverse online marketing trainingen op maat gegeven. Daarnaast is samen met Pure een team opgezet dat gericht is op het verbeteren van het conversiepercentage. Middels een doorlopend testtraject hebben we een forse conversiewinst weten te behalen.

EUclaim afbeelding

Resultaten

+92%
meer organisch verkeer
+151%
meer conversies uit SEA
+18%
hogere conversieratio

Pure heeft ons bedrijf op de digitale kaart gezet. Er is geen weg terug.

Hendrik Noorderhaven
CEO EUclaim

“Eind 2012 is EUclaim in contact gekomen met twee ‘young bright guys’ uit Arnhem. Gewoon door bestaande netwerken. Ouderwets. Sinds die ontmoeting is ons bedrijf niet meer hetzelfde. Social media, SEO, SEA, beoordelingssites, Twitter en blogs: Pure heeft ons bedrijf op de digitale kaart gezet. Er is geen weg terug. Pure heeft onze mensen getraind en in het diepe gegooid. En de resultaten mogen er zijn! We zijn blij dat wij onderdeel mogen uitmaken van de Pure ‘stal’. Voor meer informatie kunt u ons altijd bellen.”