Case: Zelfverkopen.nl

Wie is Zelfverkopen.nl?
Zelfverkopen.nl is een professioneel NVM-makelaarskantoor dat mensen helpt om zelf hun huis te verkopen. Na de start in 2010 is Zelfverkopen.nl snel uitgegroeid tot één van de top vijf grootste NVM-makelaarskantoren in Nederland. Zelfverkopen.nl biedt voor een vaste lage prijs een volledige dienstverlening om een huis goed en makkelijk te verkopen. Het enige wat huisbezitters zelf hoeven te doen is foto’s maken, teksten schrijven en de rondleidingen verzorgen. Zelfverkopen.nl neemt alle andere werkzaamheden uit handen en ondersteunt het gehele proces.
De uitdaging
Pure en Zelfverkopen.nl werken samen sinds 2013. Zelfverkopen.nl zocht toen een bureau om hun Ads account te beheren en de volgende stap te zetten op SEO-gebied.
Sinds de oprichting is Zelfverkopen.nl jaar-op-jaar gegroeid in een toenemend concurrerende markt. Zelfverkopen.nl wil verder groeien, meer mensen bekend maken met het gemak van een huis zelf verkopen en huisverkopers ondersteunen bij hun verkoop.
Onze aanpak?
In 2013 is de samenwerking tussen Zelfverkopen.nl en Pure gestart met zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Aan de hand van een uitvoerig zoekwoordenonderzoek is de structuur van de website en de focus geoptimaliseerd. Dat heeft geleid tot betere posities in Google en meer organisch verkeer. Parallel daaraan heeft Pure het beheer van het Ads account opgepakt. Daarbij zijn we begonnen met het inrichten van doelen en daarop aansturen. Vervolgens hebben we het account fors uitgebreid en verder geoptimaliseerd. Focus ligt op het vergroten van het aantal woningen die via Zelfverkopen.nl te koop worden gezet. Sinds 2016 zijn we ook gestart met Conversie Optimalisatie en richten we A/B testen in om conversie verder te verhogen.
Resultaten
Zelden kom je een bedrijf tegen dat zó meedenkt en betrokken is.
Zelfverkopen.nl over Pure
Zelden kom je een bedrijf tegen dat zó meedenkt en betrokken is. Pure is zo’n bedrijf. Even los van de bovenstaande resultaten (die natuurlijk erg fijn zijn), wordt er altijd inhoudelijk meegedacht. Eddie en Ralph zijn oprecht en integer betrokken bij ons bedrijf. En dat is fijn. In goede tijden, maar ook als resultaten soms even tegenzitten, springen ze in de auto en komen met een actieplan. En dat is fijn. Heel, heel fijn!