Wie is War Child

Als je iets doet, moet je het goed doen. Iets wat je vaak om je heen hoort én het motto van War Child. War Child stelt haarzelf maar één taak: specialistische steun geven aan kinderen in conflictgebieden. Daar is ze al goed in, maar ze is altijd op zoek naar verbetering. War Child deelt haar expertise op het gebied van psychosociale zorg, onderwijs en bescherming. Door middel van het delen van kennis vergroot ze haar bereik. War Child sluit aan bij de leefwereld van kinderen, zodat zij alles krijgen wat ze nodig hebben om te bouwen aan een vreedzame toekomst.

We werden door onze klant Mountain Network in contact gebracht met War Child, omdat ze de Kili Challenge meer onder de aandacht wilde brengen. De Kili Challenge bestaat uit het beklimmen van de Kilimanjaro én in de lange weg naar de top zoveel mogelijk geld ophalen voor kinderen in de oorlog. Want een kind uit de oorlog halen is één – maar daarmee heb je de oorlog niet uit het kind.

De uitdaging

War Child was al een aantal jaar actief met de Kili Challenge. Ondanks de successen, wilden ze graag meer inzicht over welke kanalen er goed presteren. Daarnaast wilden ze meer inschrijvingen binnenhalen, maar welke kanalen zijn daar nu geschikt voor? Waar zit de doelgroep en hoe benaderen we ze?

Onze aanpak

Vanuit onze expertise en kennis van de markt, konden we de campagnes zoveel mogelijk pushen met als doel het sturen op kwalitatieve bezoekers. Daarbij konden we gebruik maken van Google Ad Grant. Dat is een manier van zoekmachine adverteren net zoals Google Ads, alleen is dit voor bepaalde non-profitorganisaties tot een beperkt bedrag gratis. Omdat we graag vanuit de data werken, adviseerden we om doelen in te stellen en om ook bepaalde soft doelen te meten, zodat alle inzet meetbaar en inzichtelijk werd.

In combinatie met zoekmachine adverteren, maakten we gebruik van social media om voor nog meer inschrijvingen voor de Kili Challenge te zorgen. Op Facebook creëerden we diverse campagnes, voor verschillende doelgroepen. We vinden het belangrijk om de juiste personen te bereiken en zo relevant mogelijk te zijn. In dit geval was dat bijvoorbeeld onder andere de groep die graag aan hun bucketlist wilden werken. Want hoe gaaf is het om het beklimmen van de hoogste berg van Afrika af te kunnen strepen?

Op dit moment zijn we bezig met het uitbreiden van de online marketingstrategie, om zo steeds beter te worden. En zoals je in de intro las, is dat precies wat War Child wenst: altijd zoeken naar verbeterpunten.

Dit was ook goed te zien aan de resultaten, we hadden nog nooit zo veel leads geworven.

Tim Moltzer
Project Manager bij War Child

“Samen met Pure hebben we eerst goed bedacht wat goed zou kunnen werken voor de werving van het Kili-Challenge project. Duidelijke keuzes gemaakt en deze ook snel uitgevoerd. Dit was ook goed te zien aan de resultaten, we hadden nog nooit zo veel leads geworven. We hebben zelfs 2 nieuwe interessante doelgroepen gevonden die we eerder niet voor ogen hadden. Kortom, Pure komt met sterke strategieën die ze ook nog eens snel in acties om zetten.”