Case: Volvo Nieuwenhuijse

Wie is Volvo Nieuwenhuijse
Nieuwenhuijse B.V. is een grote Volvo dealer met vestigingen in Apeldoorn, Deventer, Heerde, Zutphen, Zwolle, Raalte en Meppel. In 1988 begonnen Peter en Jolande Nieuwenhuijse hun eerste Volvo vestiging in Apeldoorn. Vier jaar later werd de showroom in Deventer geopend en in 1998 volgde de vestiging in Zutphen, gevolgd door Heerde in 2007. In 2014 werden de showrooms in Zwolle en Meppel lid van de Nieuwenhuijse familie. Recent (2019) is vestiging nummer zeven (Raalte) ook aangesloten bij de groep.
Dankzij de focus op menselijke waarden onderscheidt de Nieuwenhuijse familie zich in de autosector. ‘’Zorg voor jezelf en voor anderen’’: het veiligheidsconcept is niet alleen toegespitst op de passagiers in de eigen auto, maar eveneens op passagiers in andere auto’s en op voetgangers. Milieubescherming gaat verder dan wetgeving – en rekening houden met klanten is een devies dat het hele bedrijf inspireert.
De uitdaging
Online marketing stond nog relatief op een laag pitje bij Volvo Nieuwenhuijse. Intern werd wel de noodzaak gezien wat betreft het zetten van een volgende stap op dit gebied. Met zeven vestigingen is het verzorgingsgebied van Volvo Nieuwenhuijse best uitgebreid en dat vraagt om een goed uitgedachte online strategie. Het doel was met name het aantal kwalitatieve leads uit de website te verhogen. Maar dat niet alleen, inzicht krijgen in welke bijdrage de website levert aan het pad tot een nieuwe klant was ook een belangrijke behoefte.
Onze aanpak
In de eerste fase was het belangrijk een solide basis neer te zetten voor het aantrekken van meer relevante bezoekers uit het organische kanaal, maar ook zeker voor meer structuur in de website en als goede pijler voor toekomstige campagnes. We zijn dan ook begonnen met het neerzetten van deze basis middels SEO en Data & Analytics. Om daarnaast snel impact te maken met online kanalen, volgden Google Ads (search en display) en Social Advertising vrij snel. Hierbij wordt gestuurd op heldere doelen, om vervolgens het rendement te verhogen uit deze kanalen. Naast de reguliere campagnes, worden er ook veel actiematige campagnes opgestart.
Omdat een bedrijf als Volvo Nieuwenhuijse veel werkt met shows, eindejaarsacties en andere vormen van actiematige marketinginzet, hebben we er al vrij snel voor gekozen om de mix van deze verschillende kanalen te gaan benutten en versterken. De combinatie tussen offline activiteiten en de online vertaling wordt hierdoor optimaal benut.
Een merk als Volvo heeft service hoog in het vaandel, wat een goede reden is om ook E-mail Marketing naar een hoog niveau te brengen. Niet alleen loyaliteit (klantenbinding) is hierbij belangrijk, maar ook de manier waarop Volvo Nieuwenhuijse meer rendement uit E-mail Marketing kan halen. Automatiseren is een kernbegrip, oftewel zorgen dat we steeds meer automatische email flows kunnen opstarten, gericht op conversie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan afterservice campagnes of mailings rondom acties. Tot slot werden we, naast de genoemde kanalen, ook nauwlettend betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe website, om ook hier een mooie volgende stap te kunnen zetten.
Geen klinische opdrachtgever- opdrachtnemers-verhouding maar maatwerk door een partner.
“Een samenwerking met een nieuwe leverancier voelt altijd als een risico. Knap hoe de specialisten van Pure dit gevoel met hun open en proactieve houding vanaf het begin volledig weggenomen hebben. Geen klinische opdrachtgever-opdrachtnemersverhouding maar maatwerk door een partner. Met duidelijke en doeltreffende communicatie, zowel via mail als telefonisch als tijdens een bezoek, tijdens iedere fase van een project. Met een plezierige, transparante en resultaatgerichte inzet en inbreng. Pure biedt producten en diensten niet alleen van goede kwaliteit, maar die ook voorzien in onze behoeftes. Aanrader!”