Case: Uitvaartwinkel.nl

Wie is Uitvaartwinkel.nl
Uitvaartwinkel.nl is de online winkel van Monuta. In december 2009 zijn ze begonnen met het online aanbieden van gedenkartikelen zoals urnen, assieraden en vingerafdruksieraden. Monuta heeft ruim negentig jaar ervaring als uitvaarverzorger en heeft in Nederland ruim 100 uitvaartcentra. Uitvaartwinkel.nl komt tegemoet aan de groeiende behoefte om uitvaartproducten online te kunnen bekijken en bestellen.
De uitdaging
Maximaal benutten van de marketingkanalen, met daarbij de focus op het vergroten van de vindbaarheid en rendabel inzetten van deze kanalen. Naast het zo goed mogelijk toepassen van betaalde kanalen, willen we met Uitvaartwinkel.nl vooraan staan in de organische zoekresultaten.
Onze aanpak
Eind 2016 zijn we begonnen met het opstellen van een plan om de organische vindbaarheid te vergroten. In een uitgebreid SEO-plan hebben we o.a. de belangrijkste focus zoekwoorden bepaald en hebben we ervoor gezorgd dat alle technische aspecten goed kwamen te staan. Daaropvolgend hebben we een outreach traject gestart waarmee we de autoriteit van Uitvaartwinkel.nl vergroten. Gelijktijdig hebben we gewerkt aan de on page optimalisaties om zo alle belangrijke focus zoekwoorden zo goed mogelijk te laten ranken in de zoekmachines.
Voor de betaalde kanalen hebben we grote slagen gemaakt in Google Ads. Met een totaal nieuwe structuur hebben we van het zoeknetwerk en Google Shopping een rendabel kanaal gemaakt. Daaropvolgend zijn we begonnen met Facebook advertising waarin we campagnes hebben gebouwd waarbij de focus ligt op het verkrijgen van nieuwe bezoekers, maar ook remarketing inzetten om huidige bezoekers vast te houden.
Nu bovenstaande kanalen goed staan en er grote stappen zijn gemaakt in het aantal kwalitatieve verkeer op Uitvaartwinkel.nl, zijn we gestart met een conversie optimalisatie traject. Met data uit een usability onderzoek, Analytics en Hotjar hebben we verschillende hypotheses opgesteld welke stap voor stap worden ingezet als A/B test.
Resultaten
Pure is zeer kundig met hele korte lijnen en fijne medewerkers.
Geen woorden maar daden. Wat ze zeggen maken ze ook 100% waar! Pure heeft er voor gezorgd dat wij met onze belangrijkste keywords bovenaan staan in Google (organic & paid). Hierdoor wordt onze webshop veel beter gevonden en is onze omzet flink gegroeid. Ze zijn eerlijk, transparant, snel en komen steeds (pro actief) met nieuwe ideeën waardoor onze webshop steeds een stapje verder komt. Het contact met de medewerkers is prettig en laagdrempelig. Kortom, de keuze voor Pure was een schot in de roos!