Wie is Monuta

Monuta is een landelijke uitvaartverzorger en –verzekeraar met circa 100 vestigingen en ruim 1,5 miljoen verzekerden. Monuta heeft ruim 90 jaar ervaring en weet daarom hoe moeilijk nabestaanden het vaak hebben na een overlijden. In een korte en emotionele periode moet veel worden geregeld. Door vooral praktische zaken uit handen te nemen, krijgen de nabestaanden de tijd en ruimte om persoonlijke keuzes te maken. Zo is Monuta de steun bij ieder afscheid.

De uitdaging

Hoe zorg je voor een grotere zichtbaarheid online en behaal je rendabele online campagnes? Neem daarbij ook de organisatie mee in de online marketing uitdagingen. Daarnaast werkt Monuta met diverse afdelingen én vestigingen door heel het land. Oh, en dat in een markt waarbij empathie en oprechtheid essentieel zijn. Dat is de uitdaging waarmee we begin 2016 onze samenwerking begonnen.

Onze aanpak

Ten eerste stelden we een kernteam van drie consultants samen, die samen met de verschillende Monuta afdelingen begonnen aan het neerzetten van een stabiele fundering. Zo werden bestaande Google AdWords campagnes volledig geherstructureerd voor betere targeting en rendement voor de 100+ lokale uitvaartverzorgers met eigen regio.

Daarnaast werd een grootschalig SEO redesign project succesvol begeleid en werd er aan verder SEO succes gebouwd met een in-house traject. Door het verzorgen van trainingen op maat werd de interne kennis van Monuta op verschillende online marketing vlakken verder vergroot.

Resultaten

20%
meer SEO verkeer
39%
meer bezoekers uit SEA
24%
meer zichtbaar in Google

Snel en effectief

Rianne Brummelman
Contentmanager

Door de hands-on aanpak van Pure en de prettige samenwerking met de consultants, die tweewekelijks op het Monuta hoofdkantoor aanwezig zijn, zijn wij in staat om snel en effectief onze online strategie aan te sturen.