Case: Inventum

Wie is Inventum
In 1908 begon Inventum als een kleinschalige fabriek voor elektrische apparaten. In ruim 110 jaar tijd is het merk uitgegroeid tot een begrip in de Nederlandse markt. Inmiddels biedt Inventum huishoudelijke apparatuur aan in alle soorten en maten, van hetelucht friteuses tot inbouw witgoed. Aan ons de uitdaging om Inventum als oerhollands merk online sterk neer te zetten.
De uitdaging
Inventum heeft niet alleen met online concurrenten te maken, maar ook met resellers. Dat betekent dat Inventum niet in het vaarwater wil zitten van resellers, maar wel een sterke positie wil verwerven tegenover concurrenten. De juiste balans zoeken tussen deze twee, in combinatie met het bereiken van nieuwe klanten én de huidige klanten resulteert in een prachtige online uitdaging.
Onze aanpak
Samen met Inventum hebben we een online strategie uitgedacht met de focus op search engine advertising en display advertising. Search engine advertising biedt de mogelijkheid om erg gericht te adverteren met verschillende productgroepen. Hierdoor kunnen we het seizoensgebonden assortiment op het juiste moment bij de juiste personen onder de aandacht brengen.
Daarnaast maken we veel gebruik van remarketing in zowel het zoeknetwerk als het display netwerk. Hiermee bereiken we huidige klanten om de klantretentie te verhogen. Zo blijft Inventum top of mind, ook na een aankoop.
We zitten regelmatig samen met Inventum om online kansen in kaart te brengen en mee te denken over de online inzet van Inventum.
Ze zijn erg betrokken en ik zou ze absoluut aanbevelen aan andere partijen.
“Onze samenwerking met Pure Internet Marketing is erg prettig. Ze tonen initiatief, weten waar ze het over hebben en proberen echt mee te denken in het belang van het bedrijf. Ze zijn erg betrokken en ik zou ze absoluut aanbevelen aan andere partijen. Op het gebied van online advertising helpen ze ons compleet ontzorgen.”