Case: Hoefsloot Wonen

Wie is Hoefsloot Wonen?
Al meer dan 135 jaar is Hoefsloot Wonen een begrip in de regio Arnhem – Nijmegen als het gaat om designmeubelen en woninginrichting. Hoefsloot Wonen is een winkel waarin het niet ontbreekt aan woonideeën. Het bedenken van creatieve interieuroplossingen en een doordacht verlichtingsplan uitwerken, dat is hun specialiteit. De belangrijkste merken die worden gevoerd zijn Arco, Artifort, Foscarini, Gelderland, Pastoe, Leolux, Montis en Vitra. Het team van Hoefsloot streeft altijd naar een interieur waarin de bewoners zich helemaal thuis voelen. Een duurzaam interieur voor jarenlang woonplezier. Kenmerkend voor Hoefsloot Wonen is de persoonlijke en inspirerende aanpak. De slogan luidt dan ook niet voor niets: ‘Daar leef je naar toe…’.
De uitdaging
Hoe kun je offline impact maken met online marketing? Doel hierbij was om met de inzet van online marketing winkelbezoek te stimuleren en de naamsbekendheid in de regio te verhogen. Daarbij was het belangrijk om met data inzicht te verkrijgen in het onderscheid tussen bovengemiddeld geïnteresseerde bezoekers en overige bezoekers. Uiteraard was een volgend doel hierop te kunnen aansturen, wanneer de solide fundering was neergezet.
Onze aanpak?
Door allereerst een goede basis neer te zetten met enerzijds het optimaliseren en toevoegen van specifieke landingspagina’s en anderzijds het doormeten van de juiste doelen, werd een mooie eerste stap gezet. De inzet van SEA bleek al snel een juist vervolg. Middels het gericht adverteren in de regio met als focus het stimuleren van winkelbezoek, werd al snel progressie geboekt. Daarnaast kan er door het continue samenspel met Hoefsloot Wonen, online snel geschakeld en ondersteund worden wanneer er nieuwe acties op stapel liggen.
Resultaten
Een online marketing bureau dat creatief meedenkt en waar het enthousiasme vanaf straalt.
Hoefsloot Wonen over Pure
Door de inzet van SEA heeft onze content meer waarde gekregen en creëren wij samen met Pure een betere informatietoevoer naar onze consument. Het vertellen van een verhaal en beter zichtbaar zijn wordt voor ons steeds belangrijker. Dat gaan wij in de toekomst dan ook verder ontwikkelen. Door strategisch inzicht en een heldere communicatie heb ik daar alle vertrouwen in om dat samen met Pure succesvol door te zetten. Een online marketing bureau dat creatief meedenkt en waar het enthousiasme vanaf straalt… Pure staat als een huis!