Wie is Food Connect

Vanuit haar keuken brengt Food Connect graag een lach in je dag. Aandacht voor eten draait namelijk om aandacht voor jou. Aandacht voor de verse ingrediënten, het bedenken, samenstellen en koken van de vers bereide gerechten en aandacht voor jouw persoonlijke eetwensen. Food Connect brengt het samen, zodat jij aan tijd en gemak wint!

Als je dus geen tijd of zin hebt om te koken, maar wel wilt genieten van vers, gevarieerd en lekker eten, moet je bij Food Connect zijn. Elke dag kun je jouw maaltijd zelf samenstellen uit een uitgebreid en wekelijks wisselend menu van eenpersoons of meerpersoons maaltijden, vriesverse maaltijden en boodschappen. Deze heerlijke gerechten zijn zowel via een menulijst, telefonisch als online te bestellen en de bezorger brengt ze samen met eventuele boodschappen persoonlijk bij je thuis. Naast particulieren levert Food Connect ook aan zorg, bedrijven en winkels. Doordat Food Connect meegaat met de trends, voorloper blijft bij nieuwe ontwikkelingen en te allen tijd persoonlijk blijft, is ze een belangrijke speler op de foodmarkt geworden.

De uitdaging

Lekker eten maakt de dag een stuk leuker, vindt Food Connect. Maar naast dat mensen er geen tijd voor of zin in kunnen hebben, heeft niet iedereen de mogelijkheid óm nog te kunnen koken. Ouderen bijvoorbeeld, zouden een handige service als Food Connect enorm waarderen. Het voornaamste doel en uitdaging van deze campagne is het bereiken van de doelgroep en het uitbreiden van het vaste klantenbestand.

Onze aanpak

Voor dat we begonnen met online adverteren, hebben we de website meetbaar gemaakt. Via een specifieke landingspagina kunnen nieuwe klanten een proefpakket aanvragen. Op deze pagina hebben we gedrag van bezoekers meetbaar gemaakt. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoeveel mensen er aan de slag zijn gegaan met de configurator. Maar nog veel belangrijker, welke mensen er hebben gezorgd voor succesvolle aanvragen.

Food Connect

Daaropvolgend hebben we het Google Ads netwerk ingezet om de doelgroep van Food Connect te bereiken. Daarbij hebben we het aanvragen van het proefpakket als belangrijkste boodschap gecommuniceerd.

Ook het Google Display Netwerk biedt veel interessante mogelijkheden voor Food Connect. We hebben banners met een zeer specifieke boodschap ingericht en de targeting laten plaatsvinden op locatie, interesses en op specifieke websites. Deze voordelen konden worden benut om meer sales te genereren vanuit de website van Food Connect én het droeg ook enorm bij aan de naamsbekendheid. Wanneer er vanuit Food Connect promotieacties worden uitgevoerd in een specifiek gebied, hebben we de zichtbaarheid van de banners in dit specifieke gebied tijdelijk verhoogd.

Food Connect maaltijd

Omdat het bestellen van een maaltijd meestal niet in één bezoek is afgerond, hebben we remarketing ingezet. Op deze manier willen we top of mind blijven en de bezoeker terughalen naar de website om een proefpakket aanvraag af te ronden.

Kay en Ralph denken altijd met ons mee en zijn positief betrokken bij ons bedrijf.

Rogier, Tessa, Kim en Susan
Afdeling Marketing Food Connect

“Twee jaar geleden kwamen wij in contact met Pure Internet Marketing en tot op de dag van vandaag zijn wij erg blij met deze samenwerking. De communicatie via ons vaste contactpersoon Kay verloopt zeer prettig. Hij is te allen tijde bereikbaar en reageert super snel op vragen. Kay en Ralph denken altijd met ons mee en zijn positief betrokken bij ons bedrijf. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website, waarvoor zij een online marketingonderzoek hebben gedaan waardoor we nog beter vindbaar zijn.”