Wie is Euro Events

Euro Events is sinds 2001 een van de grotere spelers in de evenementenbranche. Ze leveren namelijk alles op het gebied van evenementbenodigdheden, van polsbandjes tot muntautomaten. Door de jarenlange ervaring ligt de kracht van Euro Events bij het verzorgen van een passend advies voor iedere klant. Laatste jaren is Euro Events flink gegroeid en tellen ze inmiddels 28 medewerkers verdeeld over 2 vestigingen.

De uitdaging

Euro Events opereert in een erg seizoensgebonden branche, waarbij in het hoogseizoen gepiekt moet worden. Hoe bereik je de doelgroep in de oriënterende fase en zorg je uiteindelijk voor rendabele campagnes in het hoogseizoen? Een gezonde ROI met jaarlijkse groei is voor Euro Events de uitdaging.

Onze aanpak

Tijdens de start van de samenwerking is gezamenlijk een strategie bepaald waarbij Pure vooral de focus op betaalde kanalen op zich neemt en een conversie optimalisatie traject start. In april 2016 hebben we het Google AdWords kanaal volledig omgegooid, waarbij we een nieuwe structuur met de focus op goedlopende producten hebben gehanteerd. Aan de ene kant zijn kosten weggesneden binnen de campagnes en aan de andere kant heeft de focus gelegen op goedlopende producten op het juiste moment aan de klant te bieden. Door de campagnes uit te breiden en over de grens te gaan naar België resulteerde in een mooie omzetstijging. Deze betaalde campagnes zijn uiteindelijk ook uitgebreid naar het Bing Ads kanaal.

Naast het inkopen van relevant verkeer is het verhogen van de conversieratio essentieel om over alle kanalen heen resultaat te boeken. Door structureel te A/B testen is de conversieratio van Euro Events aanzienlijk omhoog gegaan.

Alle online kanalen zijn even belangrijk voor Euro Events, vandaar ook de wens om intern de andere online kanalen op te pakken. Daarin ondersteunen we door de juiste tooling in te richten en betrokken te blijven. Zo blijven we aan de zijlijn Euro Events ondersteunen op alle kanalen en fungeren we als kennis- en sparringpartner.

Resultaten

29%
Stijging in ROAS
31%
Daling van kosten per acquisitie
7%
Gemiddelde conversieratio stijging per optimalisatietest

Je wordt gewoon besmet met hun enthousiasme over het vak.

Cheyenne Holtrop
Marketing Manager Euro Events

“Pure is een prettige partner voor alle online marketing. We kunnen altijd met onze vragen terecht, de medewerkers denken met ons mee en zijn pro-actief. Buiten alle positieve resultaten die ze voor ons hebben weten te realiseren, is het buitengewoon fijn om weer vol energie en ideeën uit een meeting te komen. Je wordt gewoon besmet met hun enthousiasme over het vak en de kansen die er allemaal nog liggen.”