Wie is Embedded Fitness

Embedded Fitness is hét bedrijf op het gebied van interactief en serious gaming. Haar missie is om te laten zien dat bewegen heel leuk kan zijn en ze daagt graag mensen uit die om bepaalde redenen te weinig bewegen, ook in de benen te krijgen. Het bewegingsconcept moet daarbij aansluiten op de belevingswereld en mogelijkheden van de diverse doelgroepen. Doordat Embedded Fitness bedrijven, gemeenten, onderwijs- en zorginstellingen als klanten hebben, staat ze midden in de samenleving. Het energieke team bedenkt interactieve bewegingsconcepten voor jong en oud, en dat op originele wijze.

De uitdaging

Het voordeel van Embedded Fitness is dat ze met verfrissende en unieke ideeën diverse doelgroepen bedient, maar dat maakt het ook meteen een uitdaging. Een klein deel van de mensen is namelijk op de hoogte van de mogelijkheden, maar het overgrote deel nog niet. Omdat Embedded Fitness zeker innovatief is, liggen er volop kansen om de interactieve bewegingsconcepten meer onder de aandacht te brengen. Laat dat nu precies zijn waar wij graag aan mee wilden werken!

Onze aanpak

De bewegingsconcepten werden via Facebook gedeeld, wat al vrij goed ontvangen werd. Toch zagen wij meer kansen liggen en hebben we daarom ook gebruik gemaakt van adverteren op Facebook. Een interactief bewegingsconcept heeft wel wat uitleg nodig. Daarom zetten we videoadvertenties in, zodat de doelgroep meteen kan zien hoe zo’n bewegingsconcept werkt. Met behulp van specifieke targeting, bereiken we de juiste personen. Door het stellen van vragen en het schrijven van overtuigende teksten/bijschriften, wordt de doelgroep geënthousiasmeerd. Leerkrachten bijvoorbeeld – die aan hun reactie te zien – het liefste meteen in overleg met de directie gingen, om een interactief bewegingsconcept voor hun school aan te schaffen.

Daarnaast gingen we aan de slag met zoekmachine optimalisatie (SEO). Wij vinden het belangrijk dat een website grondig geanalyseerd wordt, zodat we een strategie kunnen opstellen waarmee de website volledig geoptimaliseerd kan worden. Hierbij kijken we niet alleen vanuit de zoekmachine, maar ook vanuit de eindgebruiker: in dit geval de klanten van Embedded Fitness. Ook zijn wij van mening dat het opbouwen van een online autoriteit een continu en onmisbaar proces is in een SEO-strategie. Embedded Fitness werd zelf al regelmatig benaderd door nieuwssites. Om een veel groter bereik te creëren, verspreidden wij zelf proactief persberichten bij een groot scala aan websites. Op deze manier werd Embedded Fitness pas echt ‘in de picture gezet’. Zo zorgden we onder andere voor een artikel (met video) op Plusonline, een video op AD.nl en een radio-uitzending op NPO 1 (1:06:25 – 1:09:56).

Tot slot benutten we nog een keer de zoekmachine, alleen dan tegen betaling: Search Engine Advertising (SEA). Producten van Embedded Fitness zijn nieuw, dus het was belangrijk om een uitgebreid zoekwoordenonderzoek te doen. De uitdaging hierbij was, dat door de nieuwe producten, mensen er ook niet specifiek op zochten. Toch hebben we relevante zoektermen gevonden, waar we gerichte advertenties op in zetten. Bovendien toonden we via het Google Display Netwerk aantrekkelijke banners, aan bijvoorbeeld HR-managers. Zo konden ook mensen die niet actief op zoek waren, kennismaken met de bewegingsconcepten.

Dankzij hun inzet zijn onze bezoekers op de websites en conversies enorm gestegen.

Carla Scholten
Oprichter bij Embedded Fitness

“Pure is een bedrijf dat meedenkt en betrokken is. Dankzij hun inzet zijn onze bezoekers op de websites en conversies enorm gestegen. Daarnaast wordt er altijd inhoudelijk meegedacht. Het is fijn dat Kay en Rien oprecht en betrokken zijn bij Embedded Fitness. Op deze manier werken we samen naar de best mogelijke resultaten.”