Zo start je een succesvolle Outreach campagne! (Pure Video)
Het versturen van e-mails, het opvolgen van deze e-mails en het laten plaatsen van artikelen. Voor een succesvolle outreach campagne zul je al deze drie onderdelen goed moeten doen. In de vorige video legde ik uit hoe je je outreach campagne zo goed mogelijk kunt voorbereiden, in onderstaande video leg ik uit hoe je daadwerkelijke een succesvolle outreach campagne begint. Lees je liever? Onder de video is een transcriptie van de video te vinden.
Zo start je een succesvolle Outreach campagne! – #2 – Een Pure Keukensessie
00:00 Intro
00:27 Een e-mail opstellen
01:40 Opvolgen van e-mails
02:06 Laten plaatsen van artikelen
02:41 Conclusie
Transcriptie video
Graag vertel ik je alles over outreach naar andere websites, een effectieve methode om te werken aan de autoriteit voor je website. Hoi ik ben Ewoud en ik ga je meer vertellen over outreach. In mijn vorige video heb ik je meegenomen in de voorbereiding van een succesvolle outreach campagne. Nu zetten we de volgende stap en gaan we daadwerkelijk contact leggen met websites die jij op het oog hebt.
Een e-mail opstellen
We beginnen met het opstellen van de e-mail. Alle tijd die je in de voorbereiding hebt gestoken komt nu goed van pas omdat je je basis content, je basis artikel kunt gebruiken in je verzoek naar de websites die je graag wilt aanschrijven. Omdat je in principe 1 keer mailt naar de websites die jij hebt verzameld moet je zo specifiek en bondig mogelijk zijn en direct laten weten wat je bedoelt.
Geef daarom in je e-mail kort aan: Wie ben je? Hoe heb je deze website gevonden? En wat is concreet je vraag? In dit geval is jouw vraag of jij een artikel mag schrijven voor de website die je aan schrijft, in ruil daarvoor dat het artikel geplaatst wordt op die site plus een linkje naar jouw eigen website.
Mijn advies aan jou is dan ook dat je verder geen commerciële toon in het te schrijven artikel verwerkt ofwel je producten of diensten erin promoot. Het gaat namelijk om die link die je geplaatst wilt hebben en dat je in ruil daarvoor een mooi stuk content of een mooi artikel aanlevert, dat is de deal. Wanneer je dus binnen hetzelfde thema meerdere websites bereikt heb gevonden om een artikel van je te plaatsen maak je dus voor elk van die websites een apart artikel. Dit is misschien wel even wat meer werk maar gelukkig heb je ook je basis content of je basis artikel om op terug te vallen en ideeën uit om te doen.
Opvolgen van e-mails
Het netjes opvolgen van je e-mails en reacties die je binnen krijgt is natuurlijk ook key, een goede opvolging hierin is heel erg belangrijk. Er zullen genoeg websites zijn die helemaal niet mee willen gaan in je voorstel en dit afwijzen. Deze partijen kunt je hartelijk danken voor de reactie. De overige partijen kun je natuurlijk extra toelichting geven op wat je voorstel precies inhoudt of je gaat natuurlijk met de partij die hebben toegezegd aan de slag voor het artikel.
Laten plaatsen van artikelen
Als een website graag een artikel van je wilt ontvangen zorg dan dat je met hem goede afspraken maakt over de aanlevering en inhoud van het artikel. Als je het artikel dan vervolgens aanlevert is het goed om daarbij ook even te vragen dat ze in een seintje geven wanneer ze het willen gaan plaatsen op hun website.
Dat helpt jou natuurlijk bij het monitoren of het artikel daadwerkelijk online komt. Al met al is het een vrij intensieve manier om goede backlinks te verkrijgen naar je website. Het voordeel is natuurlijk wel dat deze wat meer waarde hebben doordat er in zekere zin meer relevantie is dan wanneer je dus op de kwantitatieve manier links gaat verzamelen.
Het is natuurlijk een flink traject om tot dit punt te komen, je hebt natuurlijk een behoorlijke voorbereiding gehad en ook de onderhandelingen met website voor wie mocht artikel schrijven kost veel tijd. Uiteindelijk houd je daar als het goed is goede backlinks aan over die een behoorlijke relevantie tot jouw bedrijf hebben en dat is waar het om gaat. Bovendien heb je voor hen meerwaarde gecreëerd en jij krijgt er iets voor terug. Al met al is dit echt een lange termijn traject en je ziet dus niet meteen resultaat, toch is het enorm belangrijk en een heel effectieve methode om structureel te werken aan een betere autoriteit voor je website.
Ik hoop dat ik je zo meer duidelijk heb kunnen maken over hoe outreach precies in zijn werk gaat. Heb je nog vragen of mis je nog iets laat het me gerust weten, vertel het hieronder in de comments. Like natuurlijk even mijn video en vergeet je niet te abonneren op dit kanaal.