Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 7)
Ook in deze nieuwe editie van ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’ praten wij je bij over blogs die ons de afgelopen twee weken wisten te raken. Wij houden zowel nationale als internationale blogs in de gaten en delen in deze rubriek de curated content. Laat je inspireren!
1. Google Ads Introduces 2 New Ways to Target Users in Google Search
Google Ads introduceert twee nieuwe doelgroepen om te targetten. De komende weken zullen zowel ‘affinity audiences’ als ‘seasonal event segments’ toegevoegd worden. Het inzetten van ‘affinity audiences’ maakt het mogelijk om te focussen op een doelgroep die al een sterke interesse heeft getoond in een onderwerp of product. Het inzetten van ‘seasonal event segments’ zorgt ervoor dat het mogelijk wordt om in te spelen op seizoensgebonden gebeurtenissen. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om black friday of kerst segmenten in te zetten. Met het oog op de komende drukke periode een interessante toevoeging aan je Google Ads campagnes!
Hier vind je het volledige artikel.
2. The Practical Guide to Franchise Marketing: How People Buy Now
dankzij de opkomst van het internet en mobiele telefonie is het aankoopgedrag drastisch veranderd. Waar voorheen de lokale franchisenemer doorslaggevend was voor het vinden van de juiste informatie en producten is tegenwoordig het internet heilig. Het scheppen van een vertrouwensband gebeurd namelijk niet meer in een winkel maar online. Doordat het internet steeds lokaler is geworden zullen franchisenemers hier op in moeten spelen. Moz lanceert de komende weken een handige Guide die laat inzien hoe een franchise anno nu offline en online-marketing combineert.
Hier vind je het volledige artikel.
3. Google Ads is Testing New Lead Form Extensions
Direct gebruikersinformatie afvangen binnen je advertentie? Facebook heeft deze mogelijkheid al maar binnenkort wordt het ook mogelijk in Google Ads. Er is namelijk een nieuwe extensie in bèta gegaan die het mogelijk maakt om een lead formulier toe te voegen aan Search Ads. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld mogelijk om direct een naam, e-mail, telefoonnummer en een postcode op te vragen. Het lijkt er zelfs op dat de formulieren te koppelen zijn aan een CRM. Mocht je de extensie nog niet terugzien, hij is nog niet voor iedereen uitgerold!
Hier vind je het volledige artikel.
4. Google Has My Dead Grandpa’s Data And He Never Used The Internet
Het is waarschijnlijk geen geheim dat Google enorm veel persoonlijke data verzameld. Elk Google product lijkt er op ingericht, zo ook Google Chrome. Zo worden naast opgeslagen wachtwoorden ook niet opgeslagen wachtwoorden gewoon bijgehouden. Verder weet Google ontzettend nauwkeurig welke adressen aan jouw gekoppeld zijn en zijn familie en relaties ook niet veilig. Dit klinkt misschien logisch aangezien bijna iedereen online te vinden is, en een tool als Google Maps continu bijhoudt waar je bent. Maar het wordt ‘creepy’ wanneer ook mensen zoals je opa of oma die nog nooit online zijn geweest aan je gekoppeld worden! Benieuwd hoe je deze informatie voor jezelf kunt achterhalen? Volg de handelingen in dit artikel en je komt misschien achter meer dan je had willen weten!
Hier vind je het volledige artikel.
5. Microsoft Advertising unveils interface redesign
Microsoft Advertising past zijn interface aan in lijn met het interface van Google Ads. Ondanks dat de nieuwe interface van Google Ads niet bij iedereen in goede smaak viel lijkt dit een slimme zet van Microsoft. Google Ads is namelijk min of meer de ‘norm’ en door deze te hanteren creëert Microsoft z min mogelijk frictie voor gebruikers.
Hier vind je het volledige artikel.
6. Google’s New Customizable Search Snippets Begin Rolling Out This Week
Google lanceert deze week een nieuwe markup die het mogelijk maakt om de weergave van snippets aan te passen. Voorheen was het onmogelijk om te bepalen hoe content wordt weergegeven in de preview waardoor dit een welkome aanpassing is voor iedere marketeer. Het kon nog wel eens zo zijn dat de snippet alle informatie weggaf waardoor doorklikken naar een website overbodig werd. Dankzij de nieuwe markup is het mogelijk om delen uit te sluiten om niet alles weg te geven. Zie jij al kansen voor het gebruik van deze nieuwe markup? Wij in ieder geval wel!
Hier vind je het volledige artikel.
7. Fall 2019 Updates to Google Merchant Center
Onlangs zijn onder de radar een aantal updates uitgerold voor Google Merchant Center. Het lijkt er op dat Google steeds fanatieker updates toepast in de Merchant center om ook de kleinschalige adverteerders tot gebruik over te halen. De nieuwste feature is het ‘growth’ tabblad met nieuwe inzichten voor kansen in de markt. Verder is het User Interface veranderd en ligt het meer in lijn met andere Google producten. Ook zijn er een aantal handige wijzigingen doorgevoerd waardoor jij als gebruiker de meest gebruikte features overzichtelijk in het navigatiemenu hebt staan. Daarnaast is het vanaf nu bijna in real-time te zien of producten wel of niet goedgekeurd worden en wordt het makkelijker om promotie-extensies te controleren. Benieuwd hoe dit allemaal werkt? Gebruik dit artikel dan als naslagwerk!