In deze editie van ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’ willen we je bijpraten, inspireren en tippen over blogs die ons de afgelopen twee weken wisten te raken. Wij houden de internationale blogs in de gaten en delen in deze rubriek de curated content. Enjoy!

1. Facebook Search Ads komt eraan

Facebook test er al een tijdje mee, nu lijkt het toch echt te gaan gebeuren; Search Ads. Facebook maakt het mogelijk om te adverteren op zoektermen binnen de zoekfunctie van Facebook. Dit zal voornamelijk in de algemene zoekfunctie zijn en binnen de zoekfunctie in Marketplaces. Hoe de Search Ads er exact uit gaan zien is nog niet duidelijk. Lees het blog hier.

2. 5 Microsoft advertising features you might not know about

Wist je dat de review extensie binnen Microsoft Advertising wél te beïnvloeden is? Binnen Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) is het mogelijk om reviews van derden zelf toe te voegen. Daarnaast biedt Microsoft Advertising de mogelijkheid om LinkedIn data te gebruiken in het adverteerplatform. Benieuwd naar de overige mogelijkheden? Lees het blog hier.

3. How to leverage Microsoft and LinkedIn to drive demand

Als aanvulling op het vorige artikel: Microsoft heeft een artikel toegewijd aan de krachtige combinatie tussen LinkedIn en Microsoft Advertising. Hierin geeft Microsoft ook tips over een organische strategie op zowel LinkedIn als het Microsoft Search Network. Zo kunnen marketeers gratis een vermelding op ‘Bing Places for Business’ aanvragen bijvoorbeeld. Lees het artikel hier.

4. Majestic updates backlink tool

Majestic is een van de tools uit onze gereedschapskist. Majestic heeft de crawler krachtiger gemaakt waardoor er nieuwe features beschikbaar zijn zoals de Link Density Chart. Lees hier alle nieuwe features van Majestic.

5. Microsoft introduces XLOOKUP in Excel.

De functie VLOOKUP is een functie die door veel marketeers gebruikt wordt om analyses te maken in Excel. Met de nieuwe update van Excel is deze functie vernieuwd; XLOOPUK is beschikbaar. De functie XLOOKUP maakt het gemakkelijker om dezelfde analyse te maken. Met name voor marketeers die veel analyses in Excel maken zal deze update het leven een stukje aangenamer maken. Lees het blog hier.

6. Google Ads announce more changes to match types – Challenges and opportunities

Google Ads heeft aangegeven dat advertenties breder uitgeserveerd worden aan zoekwoorden met dezelfde intentie. Hiermee worden advertenties meer zichtbaar voor een bredere set keywords dan in eerste instantie ingezet. In dit artikel worden de uitdagingen en de kansen van deze update toegelicht. Lees het blog hier.

7. Rolling out first place auctions to Google Ad Manager partners

Google was er al mee aan het testen; first place auction binnen Google Ad Manager (voorheen Doubleclick). Deze update houdt in dat het veilingsysteem wordt aangepast. Voorheen zag het veilingmodel er als volgt uit; er werd 1 cent meer betaald dan het bod onder jouw bieding. Het vernieuwde veilingsysteem is gebaseerd op het bod dat ingegeven wordt, dit bod bepaald je positie en zal ook het bedrag zijn dat uiteindelijk wordt betaald. Lees het blog hier.

8. How SEOs can master voice search now

2020 biedt nieuwe kansen op SEO gebied, waaronder voice search. Hoe optimaliseer je voor voice? De eerste stappen zijn gericht op ‘featured snippets’ en het optimaliseren van je content. Meer weten? Lees het blog hier.

Meer lezen over de updates die wij interessant vonden afgelopen periode? Lees hier de voorgaande edities:

  • Dit viel ons de afgelopen twee weken op: deel 3
  • Dit viel ons de afgelopen twee weken op: deel 2
  • Dit viel ons de afgelopen twee weken op: deel 1

Wil je meer weten over dit onderwerp?

Laat je e-mailadres achter en ontvang verse blogs over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

PS Wij houden ook niet van spam.