Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 3)
In deze editie van ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’ willen we je bijpraten, inspireren en tippen over blogs die ons de afgelopen twee weken opvielen. Wij houden de internationale blogs in de gaten en delen in deze rubriek de curated content. Enjoy!
1. Manage multiple accounts more efficiently with the account map
Maak je gebruik van een Google Ads Manager account met meerdere sub-accounts? Dan hoef je niet langer door allerlei pagina’s te bladeren om de sub-accounts en bijbehorende gegevens in te zien. De nieuwe Account Map weergeeft de structuur van alle sub-accounts in één overzicht. Lees het blog hier.
2. Facebook campaign budget optimization: How marketers must prepare for September 1, 2019
Vanaf 1 september 2019 kun je niet langer gebruik maken van het advertentiesetbudget in Facebook Ads. Campaign Budget Optimization (CBO) wordt de standaard voor alle accounts. Zorg dat je campagnes en advertentiesets voor die tijd worden aangepast waar nodig. Lees het blog hier.
3. Data Blending: What You Can (and Can’t) Do in Google Data Studio
Ben jij al bekend met Data Blending in Data Studio? Met deze relatief nieuwe functie kan je grafieken maken met data vanuit verschillende bronnen. Je hoeft dus niet langer data te exporteren en samen te voegen in Excel: Google Data Studio kan het in enkele stappen voor je regelen. Lees het blog hier.
4. Google FAQ page snippets instellen in 10 minuten
Google heeft een tijdje geleden de FAQ page snippets in het leven geroepen. Hiermee vergroot je de ruimte van jouw pagina in zoekmachines én speel je in op voice search. Met dit blog kan je deze FAQ page snippets in 10 minuten instellen. Lees het blog hier.
5. Google My Business ads bulk review management
Bespaar tijd en moeite met het nieuwe bulk review management in Google Mijn Bedrijf. Google geeft nu de mogelijkheid om alle reviews van meerdere locaties en vermeldingen in één overzicht te bekijken, er op te reageren, en te markeren. Lees het blog hier.
6. Google Ads to remove accelerated ad delivery option next month
Vanaf 1 oktober verdwijnt de optie voor versnelde weergave voor budgetten voor campagnes in het zoeknetwerk en Shopping. Campagnes die gebruik maken van versnelde weergave worden dan automatisch overgeschakeld naar standaardweergave. Houd het zelf in de hand en regel de overschakeling vóór 1 oktober. Lees het blog hier.
7. Meer dan 50% van alle zoekopdrachten eindigt zonder click
We stellen allemaal vragen in Google waarbij het antwoord direct zichtbaar is. Vaak hoeven we niet meer verder te klikken voor een antwoord. Dit soort zoekopdrachten is flink aan het toenemen. Het aandeel van de zogenoemde “zero-click” zoekopdrachten heeft in juni 2019 voor het eerst de 50% gepasseerd. Lees het blog hier.
8. Google Search Console Shows New Image Search Data for AMP Pages
Zijn jouw webpagina’s gecodeerd in AMP HTML? Dan profiteer je sinds juli van de nieuwe ‘swipe to visit’ functie in Google Image Search op mobiel. Nu wordt de data van deze functie ook bijgehouden in Google Search Console. Lees het blog hier.
9. Google testing highlighting content on-site based on the search result clicked
Google is een nieuwe functie aan het testen die een zoeker naar een third-party site verwijst en vervolgens direct naar de precieze locatie van de content op de pagina brengt. Dit is oorspronkelijk al beschikbaar voor AMP content op mobiel, maar wordt nu ook getest op desktop en in Chrome browsers. Lees het blog hier.
10. Yes, shoppers are using search in your store. Here’s how to help
In de afgelopen jaren is het aantal mobiele zoekopdrachten dat binnen een winkel plaatsvindt met 15% gestegen. Dit komt mede door de groei in ‘showrooming’, maar het is niet per se slecht nieuws. In dit blog lees je over hoe je klanten kan helpen met het verkrijgen van meer informatie. Lees het blog hier.