Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 2)
In deze editie van ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’ willen we je bijpraten, inspireren en tippen over blogs die ons de afgelopen twee weken wisten te raken. Wij houden de internationale blogs in de gaten en delen in deze rubriek de curated content. Enjoy!
1. Prepare to say goodbye to average position in Google Ads on September 30
Dat Google soms grote veranderingen doorvoert in de marketing tools, is geen nieuws meer. Een nieuwe grote verandering zal in Google Ads plaatsvinden. Als SEA marketeer is de gemiddelde positie een erg belangrijk gegeven. Google gaat in de week van 30 september hier het e.e.a. in aanpassen. Zo zul je straks alleen nog maar zien of je in het bovenste gedeelte van Google staat en/of een toppositie hebt. Lees het blog hier.
2. August Updates to Paid Advertising Platforms
Dagelijks houden we ons passievol bezig met het beheren en optimaliseren van verschillende betaalde advertentie kanalen. Daarom is het goed om alle nieuwste ontwikkelingen hierover te weten. In dit artikel lees je van zowel Google, Microsoft als Pinterest de laatste updates. Lees het blog hier.
3. Press play: Find and listen to podcast episodes on Search
In de auto, in de trein, net voor het slapen gaan, tijdens het badderen. Dit zijn momenten waar je je kennis perfect kunt vergroten door podcasts te luisteren. Je kunt een podcast nu nog beter vinden via Google Search! Lees het blog hier.
4. Google Image Search launches new image preview box
Google is de laatste tijd erg druk geweest met het testen van de weergave van Google Image Search. Wellicht was het je al opgevallen, want in Nederland is het ook al volledig actief. Neem een kijkje in dit blog om te zien wat er veranderd is. Lees het blog hier.
5. Facebook Adds Instagram Scheduling to Creator Studio
Het inplannen van een Instagram post. Dit was voorheen alleen mogelijk met third-party tools. Dit is verleden tijd! Je kunt nu namelijk via Facebook’s Creator Studio een Instagram post inplannen. Dit scheelt een hoop hoofdpijn en gedoe met verschillende tools. Test het zelf eens uit! Lees het blog hier.
6. SEO case study: +123K sessions in 7 months
Succesvolle case studies. Wie is er niet gek op? Het is natuurlijk altijd leuk om te lezen wat goed heeft gewerkt bij een ander. Hier kan je vaak goede learnings uit halen. In de volgende case study lees je hoe een website met een hoge autoriteit en goede content, een nog verdere groei heeft doorgemaakt op het gebied van SEO. Lees het blog hier.
7. How to Get More Social Media Engagement on Any Platform
Je kunt regelmatig actief zijn op social media en toch weinig engagement hebben met je volgers. Een goede strategie is ontzettend belangrijk bij het verbonden houden van je lezers. In dit artikel leer je verschillende manieren die je op een praktische manier in kunt zetten. Lees het blog hier.
8. Google extends same-meaning close variants to phrase match, broad match modifiers
Iets waarvan we al een lange tijd wisten dat het eraan zat te komen. Google verandert de manier hoe het tegen phrase match en broad match zoekwoorden kijkt. Naar verwachting zal je 3% tot 4% meer kliks krijgen op zoekwoorden die je op deze manier target. Dat is nogal een verandering! Lees het blog hier.
9. Demystifying visibility metrics in Google Ads
Hoe je ervoor staat in Google Ads, kun je ontdekken via een aantal verschillende metrics. Zeker met oog op de concurrentie zijn dit analyses die ontzettend goed van belang kunnen zijn. Daarnaast wil je ook weten in welke campagnes er nog groei te halen valt. Na het volgende blog gelezen te hebben, geeft het je hopelijk veel nieuwe inzichten. Lees het blog hier.
10. 15 questions about ranking factors – Yoast webinar recap
Elke SEO markteer zou moeten weten op welke vlakken Google je website beoordeelt bij het bepalen van jouw rankings. Is dit nog niet volledig helder voor je? Dan is het volgende webinar van Yoast iets voor jou. Lees het blog hier.
11. New innovations to grow your app business with ads
Na het ontwikkelen van een app, wil je hem natuurlijk zo gericht mogelijk laten zien aan je doelgroep. Het promoten van apps kan steeds gerichter en uitgebreider. Lees in het blog van Google de laatste ontwikkelingen voor het promoten van jouw app. Lees het blog hier.