Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 19)
Het is weer tijd voor een nieuwe editie van deze serie, een blogreeks waarin we vertellen wat ons de afgelopen weken opviel in de online marketing wereld. Hopelijk kunnen we weer wat nieuwe kennis en inspiratie met je delen.
1. Opting Out of Google Featured Snippets Led to 12% Traffic Loss [SEO Experiment]
Google’s Danny Sullivan deelde in januari in zijn Tweet dat Google niet meer twee keer een domein zal tonen als je een featured snippet positie hebt bemachtigd. Dat wil zeggen, je krijgt dus niet meer én een featured snippet positie én een normale organische positie.
If a web page listing is elevated into the featured snippet position, we no longer repeat the listing in the search results. This declutters the results & helps users locate relevant information more easily. Featured snippets count as one of the ten web page listings we show.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) January 22, 2020
Er zijn veel SEO’ers die signaleren dat een featured snippet positie zwaar ten koste kan gaan van organische bezoekers. Er wordt immers in veel gevallen in de snippet al een antwoord gegeven op de vraag die iemand stelde in Google. Moz zocht uit wat de impact is van een opt-out bij deze snippets, het resultaat: 12 procent minder bezoek dan normaal. Lees het volledige onderzoek in dit blog.
Hier vind je het volledige artikel >>
2. It’s now free to sell on Google
Google Shopping wordt weer toegankelijk voor niet-adverteerders. Google geeft aan dat de Corona crisis deze ontwikkeling heeft versneld. Stap-voor-stap worden gratis plaatsingen in Google Shopping uitgerold.
Hier vind je het volledige artikel >>
3. Facebook Introducing Messenger Rooms
In deze tijden van social distancing is videobellen met je familie, vrienden en collega’s de uitkomst. Ook bij Facebook zien ze hier een flinke toename in de afgelopen tijd. Hoog tijd voor Facebook om een nieuwe ontwikkeling te lanceren: Messenger Rooms. Simpel gezegd een plek waar je via videobellen als groep bij elkaar kunt komen.
Hier vind je het volledige artikel >>
4. Facebook Adds a New ‘Experiments’ Element to Ad Manager to Help Optimize Ad Performance
Nog meer Facebook nieuws, experimenten zijn mega belangrijk voor het draaien van goede campagnes. Daarom heeft Facebook in de Ad Manager een nieuwe sectie toegevoegd gericht op het draaien van tests en experimenten om nog effectievere campagnes te kunnen draaien.