Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 18)
In deze nieuwe editie van ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’ weer 7 nationale en internationale blogs die ons de afgelopen twee weken wisten te raken. Wij hopen dat je er weer veel van opsteekt!
1. Introducing a new way for sites to highlight COVID-19 announcements on Google Search
Ook deze week trappen we uiteraard af met de coronacrisis. Ditmaal een bericht van Google rondom het uitlichten van mededelingen omtrent de coronacrisis op websites. Dat is nu mogelijk via het implementeren van speciale structured data op de website. Hoe je dat precies doet, lees je in het volledige artikel.
Hier vind je het volledige artikel >>
2. Desktop search is rising amid the work-from-home surge
“Search is more important than ever”, aldus Rik van der Kooi, Microsoft Advertising’s corporate vice president. Uiteraard niet geheel verrassend dat het zoeken via een desktop computer stijgt nu veelal wordt thuisgewerkt. Zijn belangrijkste boodschap is dan ook om in te spelen op het veranderende gedrag van consumenten.
Hier vind je het volledige artikel >>
3.Why every SEO should be using Google Sheets query function
Speciaal voor de SEO-specialist dit artikel over hoe je Google Sheets kunt gebruiken voor SEO werkzaamheden. Ideaal om met behulp van o.a. filters een uitgebreid SEO onderzoek behapbaar te maken en daarbij hele specifieke zaken te onderscheiden.
Hier vind je het volledige artikel >>
4. How to optimize your Ecommerce for Google Images and Visual Search
Een veelgehoorde vraag is hoe je het beste afbeeldingen kunt optimaliseren voor de zoekresultaten in Google. Daar is namelijk veel meer werk voor nodig dan je wellicht op dit moment denkt. In dit artikel daarom alles wat je moet weten over dit onderwerp.
Hier vind je het volledige artikel >>
5. 7 Effective Ways to Optimize Your E-Commerce Conversion Funnel
Interessant artikel van het gerenommeerde blog PPC Hero over het optimaliseren van de conversiefunnel. Wellicht ter inspiratie voor marketeers en dit bijvoorbeeld eens te vergelijken met de conversiefunnel op de eigen website.
Hier vind je het volledige artikel >>
6. Personalization features now available in Google Optimize
Voor wie Google Optimize nog niet kent, dat is een A/B-testing tool van Google en ook nog eens gratis. Perfect om eens te gaan proberen het conversiepercentage op jouw website te verhogen. Naast A/B-testen heeft Google nu tevens een nieuwe mogelijkheid toegevoegd aan dit platform, namelijk de mogelijkheid de gehele website te personaliseren.
Hier vind je het volledige artikel >>
7. Getting Smarter with SERPs – Whiteboard Friday
Natuurlijk kan tot slot een Whitebard Friday editie van MOZ niet ontbreken aan deze tweewekelijkse update. Ditmaal vertelt Russ Jones over een aantal handige tips om meer te halen uit de SERP (Search Engine Result Page). Leuk verteld en bijzonder nuttig om eens wat meer te weten te komen over dit belangrijke onderwerp.
Hier vind je het volledige artikel >>