Dit viel ons de afgelopen twee weken op (deel 13)
De consultants van Pure hebben de afgelopen 2 weken weer de interessantste blogs verzameld voor de rubriek ‘Dit viel ons de afgelopen twee weken op’. Ik zou zeggen, plof jezelf neer in een zitzak met een goede kop koffie of thee en breng je online marketing kennis weer up to date. Let’s go!
1. Facebook’s Mandatory Change Coming Soon: Ad Set Budgets Are Going Away
Vorig jaar heeft Facebook aangekondigd dat ze advertentieset budgetten willen afschaffen. Sterker nog, dit zou al in september 2019 worden doorgevoerd. Uiteindelijk hebben ze besloten dit pas in 2020 door te voeren. De verwachting is dat het ergens de komende maanden op de planning staat. Omdat de toekomst steeds meer gericht zal zijn op automatisch bieden, is de vrijheid in het verdelen van budget per advertentiegroep geen overbodige luxe. Op deze manier krijgt Facebook meer vrijheid om budget te verdelen naar succesvolle advertentiegroepen. Gelukkig blijf je zelf deels controle houden omdat je wel budget limieten kunt instellen.
2. SEO for 2020 – Whiteboard Friday
De online marketing consultants van Pure kijken regelmatig een Whiteboard Friday van MOZ. In deze editie staat SEO specialist Britney Muller stil bij alle (mogelijke) ontwikkelingen op het gebied van SEO in 2020. Dus wil je nieuwtjes weten over schema markup, SERPs, content, featured snippets en meer? Zet de video aan en geniet!
3. Forse verlaging verkoopcommissies bol.com
Op de Webwinkel Vakdagen heeft Bol.com bekend gemaakt dat ze de verkoopcommissie van producten tot twintig euro met 30 procent gaat verlagen. Op deze manier willen ze er voor zorgen dat het aanbod in goedkopere producten gaat groeien. Met een lagere verkoopcommissie, wordt het voor wederverkopers interessanter om het aanbod op Bol.com te zetten.
4. Google: Webpages with Featured Snippets Won’t Appear Twice on Page 1
Danny Sullivan van Google heeft bekend gemaakt dat websites die zich bevinden in een featured snippet, niet meer dan 1 keer binnen de zoekresultaten op pagina 1 kunnen staan. Deze verandering is per direct doorgevoerd. Daarmee zal een resultaat in de featured snippet als 1 van de 10 resultaten tellen.
5. Machine Learning Spam in Google
Google maakt steeds meer gebruik van machine learning om de zoekresultaten te bepalen. Met de opkomst van steeds meer rijke content in de zoekresultaten, zien spammers kans om hiervan te profiteren. Zo creëren ze bijvoorbeeld geautomatiseerde video’s op basis van tekst. Wil je meer weten over deze technieken? Klik dan hieronder:
6. The 2020 Keyword Research Guide for SEO
Als SEA en SEO marketeer, ben je regelmatig bezig met het uitvoeren van diepgaande zoekwoord onderzoeken. Ben je hier redelijk nieuw in of wil je nog meer de verdieping zoeken? Lees dan de handige gids van Rob Woods. Hij zal je laten zien wat een zoekwoord onderzoek is, hoe je dit het beste kunt doen, welke tools je er voor kunt gebruiken, hoe je de waarde van een zoekwoord kunt bepalen en hoe je ze kunt toepassen.
7. Measure Form Usage with Event Tracking – Whiteboard Friday
Omdat ze zo leuk en leerzaam zijn, nog een Whiteboard Friday! Deze keer gaat het over het doormeten van formulieren op een website. Dit zijn elementen die standaard niet in Google Analytics worden doorgemeten. Vaak worden formulieren gebruikt om belangrijke conversies zoals een offerte aanvraag te doen. Daarom is het des te interessanter om het gedrag van bezoekers op deze formulieren door te meten.