Een redesign traject kan nogal complex worden. Omdat er vaak nogal wat geld mee gemoeid is en soms wat punten over het hoofd gezien worden, hebben wij een handige redesign checklist gemaakt. Deze is samengesteld vanuit een online marketing oogpunt en gebaseerd op de meest voorkomende fouten bij een redesign. Heb je aanvullingen of opmerkingen, laat dan gerust een reactie achter onder dit bericht. Wil je liever de PDF versie om af te drukken, klik dan hier.

SEO Owner Check
1.1 Is er een gedegen zoekwoorden onderzoek gedaan?
1.2 Is de zoekwoord focus bepaald?
1.3 Sluit de content goed aan op de zoekwoord focus?
1.4 Is het duidelijk wat er gaat gebeuren met oude en veel bekeken content?
1.5 Is er sprake van geen (of zo min mogelijk) dubbele content?
1.6 Is er sprake van unieke content of productbeschrijvingen?
1.7 Zijn de title tag beschrijvingen logisch en aantrekkelijk?
1.8 Zijn de meta description beschrijvingen logisch en aantrekkelijk?
1.9 Is de HTML opbouw van semantisch?
1.10 Zijn eventuele relevante markups voor rich snippets correct geïmplementeerd?
1.11 Is de 404-pagina goed ingericht?
1.12 Zijn de sitemaps ingericht en bereikbaar?
1.13 Is alle content bereikbaar en leesbaar voor zoekmachines én bezoekers?
1.14 Zijn de url’s leesbaar en “schoon”?
1.15 Is er een juiste oplossing voor de www. of zonder www.
1.16 Zijn de eventuele redirects correct doorgevoerd?
1.17 Is de laadsnelheid van de website gecontroleerd en verbeterd?
1.18 Is Google Webmaster Tools ingericht?
1.19 Is Bing Webmaster Tools ingericht?
1.20 Is de nieuwe website getest op 4xx of 5xx errors?
1.21 Zijn er ongewenste 302-redirects in werking?
1.22 Is de robots.txt correct ingesteld?
1.23 Is er geen noindex meer aanwezig?
1.24 Is de paginering op de juiste manier toegepast?
Content, design & usability Owner Check
2.1 Is alle content nog actueel en correct?
2.2 Is de schrijfstijl consequent doorgevoerd?
2.3 Staat er geen dummy content meer op de website?
2.4 Is de grammatica in orde?
2.5 Is de favicon geüpload?
2.6 Is het mogelijk om binnen enkele klikken naar de belangrijkste pagina’s te gaan?
2.7 Is de website goed te bekijken op desktop, mobiel en tablet?
2.8 Werkt de zoekfunctie naar behoren?
2.9 Functioneren de filter functies?
2.10 Is het gemakkelijk om contact op te nemen via de website?
2.11 Is de website getest in de belangrijkste browsers en versies?
2.12 Is de website getest op de belangrijkste scherm resoluties?
2.13 Is de website getest met en zonder javascript, flash of bepaalde plugins?
2.14 Zijn de afbeeldingen en logo’s geschikt voor retina weergave?
2.15 Zijn de eventuele social media koppelingen of integraties functioneel?
2.16 Is er een veelgestelde vragen sectie?
2.17 Zijn de bedankt-pagina’s na een conversie goed ingericht?
2.18 Werkt de RSS functionaliteit?
2.19 Zijn navigatiepaden herkenbaar in de breadcrumbs?
2.20 Is het contrast tussen kleurkeuzes naar wens? Is de content goed te lezen en zijn de verschillende elementen te onderscheiden?
2.21 Zijn alle formulieren getest? Bijvoorbeeld voor contactformulier, nieuwsbrief inschrijving, bestelformulier, blog reacties of het aanmaken van een profiel.
2.22 Functioneren alle advertentie posities en systemen?
2.23 Zijn er goede call-to-actions aanwezig?
2.24 Komen de USP’s van de organisatie goed naar voren?
2.25 Is er social proof aanwezig? Bijvoorbeeld reviews of klantcases.
2.26 Zijn er geen overbodige velden in de formulieren of aankoopfunnel?
Data & organisatie Owner Check
3.1 Is de tracking goed ingesteld? Bijvoorbeeld Google Analytics of comScore.
3.2 Zijn de doelen ingesteld?
3.3 Is het e-commerce script goed ingesteld?
3.4 Is de doeltrechter ingesteld?
3.5 Is de interne zoekfunctie in Google Analytics ingesteld?
3.6 Is er een notitie gemaakt bij lancering?
3.7 Zijn conversie scripts van Google AdWords, Bing of Facebook functioneel?
3.8 Werken alle affiliate marketing scripts?
3.9 Is binnen de organisatie bekend wat de veranderingen zijn en wat dit voor de website inhoudt?
3.10 Is er een heldere tijdslijn voor de lancering?
3.11 Is er gezorgd voor geen (of minimale) downtime bij lancering?
3.12 Zijn de KPI’s afgestemd en is er een nulmeting aanwezig?
3.13 Is de klantenservice op de hoogte van veranderingen en hoe zij hiermee om kunnen gaan?
3.14 Is monitoring ingesteld? Bijvoorbeeld server warnings en downtime?
3.15 Is er gesproken met alle afdelingen om de requirement door te spreken? Dit om te voorkomen dat er beslissingen worden genomen die nadelig zijn voor de workflow van andere afdelingen.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *