Ons uitzicht op de Rijn oogt koud en guur, maar binnen staat de verwarming aan en verlicht de kerstboom ons kantoor. De laatste dagen van dit decennium vliegen voorbij, dus tijd voor een terugblik op het 2019 van Pure. In navolging van de jaargangen 2015, 2016, 2017 en 2018 neem ik je mee naar de ontwikkelingen, uitdagingen en (nutteloze) weetjes van dit jaar.

Groei van de Pure familie

Ook in het afgelopen jaar mochten we weer nieuwe collega’s verwelkomen. Zo is ons team gegroeid naar 14 consultants met gemiddeld 7,5 jaar online marketing ervaring. Een luxe waarmee we bij Pure heerlijk onderling kunnen sparren en goede dingen kunnen doen voor onze klanten.

Werken bij Pure? Wij zoeken nog collega’s!

Wil jij in 2020 ook bij de Pure familie komen? Wij zijn wederom op zoek naar ervaren collega’s. Check de vacature op: pure-im.nl/vacatures/

De verbouwing

Omdat we uit ons jasje waren gegroeid zijn we op zoek gegaan naar een uitbreiding van ons kantoor. Gelukkig konden we in ons huidige pand doorgroeien en hebben we nu de gehele bovenverdieping en de helft van de verdieping eronder tot onze beschikking. Hiervoor was wel een flinke verbouwing nodig, waarbij we onder andere een trap hebben laten plaatsen en muren hebben opengebroken. Uiteindelijk is onze vloeroppervlakte fors vergroot zodat we de komende jaren kunnen doorgroeien in ons eigen huis.

De komst van het Pure Lab

Achter de schermen zijn we er een flinke tijd mee bezig geweest, maar 21 mei was het moment dan eindelijk daar: de opening van het Pure Lab. Een eigen lab waarbij we websites kunnen doortesten en inzichten krijgen over de pijnpunten in de klantreis. De drukbezochte opening en de verschillende Pure Lab demo’s lieten zien dat we niet de enige zijn die deze materie interessant vinden.

Nog veel meer ontwikkelingen

We hebben zeker niet stilgezeten het afgelopen jaar. Want naast het Pure Lab zijn we druk bezig geweest met het neerzetten van een eigen Pure Academie, waarin we marketeers de fijne kneepjes van ons vak bijbrengen. Maar ook zijn we begonnen met het organiseren van evenementen voor onze klanten en relaties, met als succesvolle kick-off de Pure ontbijtsessie.

Van FIFA, naar golfen richting Ranking the Pure stars

Onze feestcommissie heeft weer goed werk geleverd. Zo waren we bijzonder sportief tijdens het eerste grote Pure FIFA toernooi, deden we ons best om op Papendal een golfballetje in een hole te werken en stond ken-je-collega tijdens de kerstborrel op het programma.

Wist je dat?

  • 1/3 van onze afvaardiging bij de Nijmeegse vierdaagse de finish heeft gehaald;
  • Er nu vijf Pure kids zijn en de zesde op komst is;
  • Onze tafelvoetbaltafel bijna uit elkaar valt;
  • Thijs onze Youtube ster is;
  • We 523 broden hebben gegeten tijdens de lunch;
  • Aan ons pand nu het Pure logo pronkt;

  • Het nummer Cocaine iets te vaak door Spotify werd uitgeserveerd;
  • Martijn een eigen golfset heeft;
  • De vloeroppervlakte van het Pure kantoor is vergroot naar 440m2;
  • We slechts één verkeersboete hebben gehad met de Pure bolide;
  • We in 2019 maar liefst 17.756 zakelijke kilometers hebben gereden? Dat is van Arnhem naar San Francisco om Noam op te halen, dan naar Nijmegen te gaan voor Ewoud en vervolgens Denise op te pikken in Huissen.

  • De vijf meest besproken onderwerpen tijdens de lunch dit jaar waren:
    • Veganistisch of vegetarisch eten
    • Wie de meeste pakketjes op kantoor liet bezorgen
    • Wat nu lekkerder is op brood kaas met Nutella of pindakaas met sambal.
    • Discussies over Vitesse of Ajax
    • Eiwitten in het eten