De kerstboom staat weer en in de verte staat de oliebollenkraam alweer op volle toeren te draaien. Tijd om (net als in 2015, 2016 en 2017) weer een blog te wijden aan het jaaroverzicht van Pure. Ben je benieuwd hoe ons jaar eruitzag? Wil je meer lezen over onze hoogtepunten en wil je enkele leuke maar nutteloze feitjes te weten komen? Lees dan snel verder.

De Pure familie is verdubbeld

In de afgelopen 12 maanden is ons team verdubbeld door de komst van Marijn, Sjoerd, Arnoud, Lydia en Rien. Onze nieuwe aanwinsten hebben allen meerdere jaren ervaring aan zowel de bureau- als klantzijde. Zij brengen daarmee weer flink wat verse kennis en ervaring mee naar ons team. Tezamen zitten onze consultants nu gemiddeld 7 jaar in het online marketing vak. Om met zoveel ervaren mensen te kunnen sparren over online marketing is natuurlijk super!

Kennis opdoen in het buitenland

Omdat je nooit uitgeleerd bent hebben we dit jaar aardig wat trips naar het buitenland gemaakt om vooruitstrevende events te bezoeken. Zo ging Fabian naar SMX in Londen, Kay en Sjoerd naar de Web Summit in Lissabon, Tim naar SearchLove en Marijn naar PPC Hero Conf. Maar ook de vakanties brachten het Pure team naar diverse uithoeken van de wereld, zo gingen we van Italië tot Japan en van de VS tot Colombia.

Spannende ontwikkelingen

Dit jaar zijn met name Eddie en Sjoerd op de achtergrond bezig geweest met een vooruitstrevende en spannende ontwikkeling. Het is nog even geheim, maar met deze nieuwe dienst zal Pure weer een flinke stap zetten in nog meer kennis en inzichten om onze klanten nog verder te helpen. Wil je de primeur hebben? Schrijf je dan even in voor onze nieuwsbrief.

Gekke uitdagingen

Competitief als we zijn laten we ons soms verleiden tot uitdagingen waar eigenlijk alleen verliezers bij zijn (blijkt achteraf). Zo bedachten we ons dat we best een Grolsch biertje konden onderscheiden van een Amstel. Dus gingen we de uitdaging aan en starten een pils test, waarbij we elk biertje een cijfer moesten geven en een gok moesten doen naar het merk. Wat bleek? Wij zijn bijzonder slecht in bierproeven! Van de zeven deelnemers hadden zes mensen alles fout ingevuld. Uiteindelijk mocht Rien zich de trotse bierkenner noemen, met welgeteld twee goede antwoorden!

Omdat Amazing Oriental een van onze gewaardeerde klanten is, hebben we onszelf ook uitgedaagd om de Spicy Noodle Challenge aan te gaan. We kochten 10 pakjes Samyang (2x as Spicy) Hot Chicken Ramen en waagden ons om de beurt aan een van de pittigste noodles ter wereld. Wederom mocht Rien zich de ware kampioen noemen nadat hij het stomende bord noodles het snelst had weggewerkt. De beelden spreken voor zich:

Wist je dat?

    • We onze Spotify lijst opnieuw zijn begonnen en nu slechts op 15 uur en 30 minuten luisterplezier zitten;
    • We in 2018 maar liefst 20.604 zakelijke kilometers hebben gereden? Dat is van Arnhem naar Jakoetsk en weer terug.

  • We als beste nieuwkomer zijn genomineerd door Copernica;
  • Er inmiddels 4 Pure kids zijn én er een vijfde op komst is;
  • We inmiddels ons kantoor moeten uitbreiden;
  • Het niveau aan de tafelvoetbaltafel flink omhoog is gegaan;
  • We voor het eerst een échte kerstboom hebben;
  • Tim het hele land is doorgereden om masterclasses Facebook marketing te geven;
  • Er een Pure bolide is bijgekomen;
  • De vijf meest besproken onderwerpen tijdens de lunch dit jaar waren:
    • Fitness-eetschema’s met proteïnerepen en blikjes tonijn;
    • Hé [vul naam in] wil je de pindakaas aangeven?
    • De waterstand van de Rijn;
    • Smarthome systemen en dan in het bijzonder Alexa van Amazon;
    • Daten aan de ene kant van de tafel en kinderen opvoeden aan de andere kant.

Namens het hele Pure team wil ik iedereen van harte danken voor de fijne samenwerking, ondersteuning en/of toffe gesprekken in 2018. Alvast een fantastische jaarwisseling en een prachtig 2019 gewenst!

Wil je meer weten over dit onderwerp?

Laat je e-mailadres achter en ontvang verse blogs over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

PS Wij houden ook niet van spam.