Een online autoriteit worden, een belangrijk onderdeel als het gaat om de rankings binnen Google. In de eerste video vertelde ik al wat online autoriteit is en waarom dit belangrijk is voor Google. In onderstaande video vertel ik aan de hand van 5 methoden hoe jij een online autoriteit in jouw vakgebied kunt worden! Lees je liever? Onder de video is een transcriptie van de video uitgeschreven.

Online autoriteit opbouwen? 5 methoden die jou gaan helpen! – #2 – Een Pure Keukensessie

 

 

Timestamps:
00:00 Intro
00:24 Hoe bouw je aan jouw online autoriteit?
00:58 Methode 1: Laaghangend fruit
01:45 Methode 2: Content schrijven
02:37 Methode 3: Externe content
03:06 Methode 4: Persberichten
03:35 Methode 5: Offline podium
04:00 Conclusie

Transcriptie video

Hoi! Welkom bij deze nieuwe Pure video. In deel 1 van deze video reeks heb ik jou verteld waarom autoriteit belangrijk is voor Google en hoe Google dat precies bepaald, in deze video wil ik je meenemen in hoe jij nu kunt zorgen dat je website en online autoriteit wordt. Mijn naam is Ralph en welkom bij deze video.

Hoe ga je nou bouwen aan jouw autoriteit? Eigenlijk wil je beginnen met de vraag stellen voor jezelf: Waarom zou ik de autoriteit worden op mijn vlak? Wat weet ik wat een ander niet weet? Wat kan ik jou vertellen over mijn vakgebied wat jij niet weet of wat mijn concurrenten bijvoorbeeld niet vertellen? Je kunt het eigenlijk zo zien dat je een kratje pakt en erop gaat staan en je verhaal verteld aan zoveel mogelijk mensen, uiteindelijk gaan die mensen jou zien als de autoriteit en in dit geval is dat Google die jou gaat zien als autoriteit. In deze video neem ik je mee langs vijf denkrichtingen om je online autoriteit te vergroten.

Stap 1 is eigenlijk het laaghangend fruit zoals we dat noemen. Eigenlijk wat je wil gaan doen is kijken met welke partners werk je samen, met welke leveranciers werk je samen, kun je daar cases op publiceren, misschien hebben zij wel een partner pagina met partijen waarmee ze samenwerken waar ook links worden opgenomen naar verschillende sites, kun jij daar tussen staan? Nou zorg dan dat je je lijntjes legt en zorg dat je daar op zichtbaar bent. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld met businessclubs, andere events waar je bij aanwezig ben of waar je gaat spreken, als je daarop links krijgt ben je weer bezig met het uitbouwen van jouw online autoriteit. Laatste tip bij laaghangend fruit is kijk ook eventjes naar de links die jouw concurrenten hebben, kun jij daar ook een link van krijgen? Stom als je het niet probeer.

De tweede tool waar je aan kunt werken is zorgen dat je intern dusdanig goede content hebt dat andere websites, andere bloggers, andere journalisten naar jouw website willen verwijzen, naar dat specifieke stuk content. Creëer iets wat dusdanig veel informatie geeft, iemand helpt bij een probleem oplossen, grappig is ,informatief is, iets wat uniek is wat zorg dat andere websites die over een soortgelijk onderwerp schrijven dat willen delen met hun bezoekers. Een heel mooi voorbeeld hiervan vind ik van de website Moz, die hebben een document geschreven voor beginnende SEO’ers waarin eigenlijk alle richtlijnen, alle stappen voor een nieuwe SEO’er worden beschreven. Een heel stuk mooi content waar heel veel online marketeers, bureau’s, marketing bloggers et cetera allemaal naar verwijzen. Moet je maar even kijken.

De derde pijler, de derde pijler is eigenlijk hetzelfde als je met intern doet kun je ook extern doen. Kun jij een bijdrage leveren aan een groot marketing blog of financiële tips schrijven voor een specifieke ondernemers website? Ga eens even kijken naar waar zit je doelgroep en wat kun je bijdragen aan die website? Dat kan bijvoorbeeld door het schrijven van blogs, het delen van onderzoeken, je mening delen of gewoon simpelweg een expert bijdrage leveren als in de vorm van een interview bijvoorbeeld.

De vierde pijler is het verspreiden van persberichten, ga eens na of jij onderzoek hebt of data hebt, kennis hebt, trends ziet die interessant zijn voor de pers. Zorg dat je dan een kick-ass persbericht schrijft en stuur dat uit naar de verschillende persbureaus. Normaal gesproken is een persbericht niet een artikel waar een link in staat maar je kunt er wel over nadenken wat jij voor toegevoegde waarde op je eigen website kan plaatsen zodat de journalist dan wordt getriggerd om daadwerkelijk een link toe te voegen naar die specifieke website.

Het vijfde en laatste item is eigenlijk het offline podium pakken. Er zijn een heleboel events, mogelijkheden om ergens te gaan spreken. Als jij offline gezien wordt als een autoriteit dan kan het gewoon goed zijn dat die mensen ook online over jou gaan schijven. Al is het een review over een event waar iemand is geweest in een blog. Als jij daar hebt gesproken, dikke kans dat jij een link krijgt van die specifieke blogger.

Ik hoop dat je wat aan deze vijf denkrichtingen hebt gehad, natuurlijk is het voor iedereen anders en is de invulling voor iedereen anders maar het belangrijkste is dat je voor jezelf duidelijk hebt waarom ben jij de autoriteit, waarom moet iemand anders jou als de autoriteit zien en ga dat uitdragen, zorg dat je dat podium pakt. Hopelijk vond je deze video leuk, wil je nou meer van onze video’s zien abonneer je dan even op ons kanaal en een like op deze video zou heel fijn zijn. Wellicht tot de volgende video.