Wat kun je on page verbeteren aan je content? Content is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je website en erg belangrijk als je wilt ranken in Google. In onderstaande video leg ik uit wat je kunt doen om je content on page te verbeteren voor je SEO. Lees je liever? Onder de video is een transcriptie van de video te vinden.

On page SEO verbeteren deel 1 – Content – Een Pure Keukensessie

Timestamps:
00:00 Intro
0:25 Afbakenen van onderwerp
1:53 Unieke tekst schrijven
2:45 Zoekwoorden verwerken
3:23 Visuele content toevoegen
3:53 Titel en meta description
4:23 Structured data
5:04 Conclusie

On-Page SEO Checklist 2021

Een whitepaper voor iedereen die een beter beeld wilt krijgen van de on-page optimalisatie mogelijkheden op het gebied van SEO en content en streeft naar hoge organische posities.



* Nadat je op "Downloaden" klikt vragen wij je om jouw e-mailadres te bevestigen. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten de Whitepaper per e-mail. Hiermee meld je je ook aan voor onze nieuwsbrief.

Transcriptie video

Om een specifieke webpagina beter zichtbaar te maken in de zoekmachine, is het belangrijk dat je qua content je zo veel mogelijk focust rondom één thema. Hoi! Ik ben Ewoud van Pure en in deze video ga ik je specifiek laten zien welke content optimalisaties er on page op je webpagina mogelijk zijn om de zichtbaarheid te verbeteren.

Afbakenen van het onderwerp

Verbeterde zichtbaarheid van je webpagina door goed aan de content op die pagina te werken. De sleutel van een goed vindbare en succesvolle web pagina zit hem in het afbakenen van het onderwerp op je pagina. Zorg dus voor een afgebakend topic en kies hierbij ook voor de zoektermen die hiervoor relevant zijn. Hier kun je natuurlijk onderzoek naar doen en daarbij een keuze maken uit de zoektermen die het meest relevant zijn maar ook voldoende zoekvolume hebben.

Daarbij moet je je ook afvragen wat de intentie van de zoeker is en dat is wel heel belangrijk. Je kunt natuurlijk op verschillende manieren vindbaar zijn of zoeken naar een bepaalde zoekterm maar als de intentie op je pagina niet aansluit bij hetgeen wat de zoeker zoekt is die zo weer weg van je pagina en gaat die kijken naar andere webpagina’s. Ook is het belangrijk om je goed af te vragen wat de bezoeker eigenlijk moet doen op je webpagina. Is het bijvoorbeeld dat je wil dat hij meer artikelen gaat lezen? Of wil je dat hij of zij meteen contact met je opneemt? Of misschien wel een contactformulier invult? Of misschien wel meteen een aankoop gaat doen?

Het is heel belangrijk om in de content – dus de tekst eigenlijk van je pagina me ook met afbeelding – te sturen op de actie dat je wilt wat moet gaan plaatsvinden. Doorgaande op de focus van je webpagina is het ook belangrijk om vooral heel concreet te zijn. Zet dus bovenin je webpagina de essentie van wat je wilt vertellen en verderop je webpagina kun je wat meer uitwijden met andere relevante informatie.

Unieke tekst schrijven

Zorg in ieder geval voor voldoende tekst op je pagina, het liefst meer dan 300 woorden en deze tekst moet dan ook uniek zijn. Je ziet in veel gevallen bij webshops waarbij productinformatie door de leverancier bijvoorbeeld wordt aangereikt dat die teksten niet naar eigen hand worden gezet en dit is wel lastig om je vindbaarheid te vergroten.

Als Google duplicate content ontdekt dan kiest die vaak gewoon ja de bron waarbij die die informatie het eerst heeft gevonden en dat kan wel eens niet jouw website zijn.

Dus maak je tekst uniek.

Soms komt het wel eens voor dat je tekstjes op je website hebt die wel bijna uniek zijn, een goed voorbeeld hierbij is bijvoorbeeld als je een product hebt met meerdere kleurvarianten, dan kan het ook wel eens voorkomen. In dat geval zou je het beste een canonical tag kunnen toepassen waarbij je één product variant of één pagina aanwijst als de hoofdpagina. Hiermee geef je eigenlijk meer duidelijkheid aan Google van hey dit is de pagina die je moet gaan indexeren.

Zoekwoorden verwerken

We hadden het net ook al even over zoektermen, je moet natuurlijk een focus zoekterm kiezen maar het liefst meerdere zoektermen die gerelateerd zijn aan het onderwerp waar je pagina over gaat. Het is belangrijk om je belangrijkste zoekterm te verwerken in ieder geval de H1, de bovenste kop van je pagina. Maar ook in tussenkopjes en veelal is dat de H2, zorg dat daar in ieder geval 1 keer de zoekterm ook voorkomt.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om een aantal keer de zoekterm ook terug te laten komen in de tekst. Daarbij natuurlijk wel de opmerking, zorg ervoor dat het een natuurlijke tekst blijft. Schrijf vanuit wat je wilt vertellen en niet alleen maar om zo nodig de zoekterm erin te moeten verwerken.

Visuele content toevoegen

De voorgaande punten die ik noemde, dat was alleen maar tekst, tekst, tekst, maar afbeeldingen of andere visuele content is ook heel belangrijk. Wanneer je een video beschikbaar hebt die over dezelfde content gaat of die eigenlijk ondersteunend is aan je pagina of een afbeelding dan is dat zeker een must om toe te voegen op je webpagina.

Zorg dus dat je meerdere soorten visuals hebt die je op je pagina kunt verwerken. Zorgt natuurlijk ook voor een duidelijke call-to-action op je webpagina, wat wil je dat de bezoeker doet?

Titel en meta description

Naast de zichtbare content is het ook belangrijk dat je de meta description en de pagina titel van je webpagina formuleert van iedere webpagina. De meta description en paginatitel zijn ook vaak zichtbaar als snippet in de zoekresultaten, dus als zoekresultaat. Als je hier dan ook de zoekterm in verwerkt en mensen zoeken dus op een relevante term dan wordt deze zoekterm ook dik gedrukt in de resultaten weergegeven.

Dit helpt ontzettend om mogelijke zoekers of zoekmachine gebruikers dus te laten zien dat jouw pagina relevant is.

Structured data

Naast meta descriptions kun je ook werken aan de structered data op je website en hiermee zorg je er in feite voor dat je bepaalde content op je webpagina nog mooier in de zoekresultaten wordt getoond. Ik geef hieronder een linkje, kun je vinden in de beschrijving en dat is een informatiepagina van Google waarbij je allerlei soorten opmaak, structured data kunt terugvinden die door Google eventueel gebruikt kan worden in de zoekresultaten.

Door bijvoorbeeld veelgestelde vragen of een product of een artiest of een boek speciaal qua informatie op te maken kun je ervoor zorgen dat deze op een net even wat mooier manier wordt uitgelicht in de zoekresultaten waardoor je dus net even wat meer opvalt met je zoekresultaat. Een heel handige tip dus.

Oké dit waren de tips mét optimalisaties aan de content die je kunt doen om de zichtbaarheid van je webpagina te verbeteren. In de volgende video’s wil ik je wat meer vertellen over het verbeteren van de techniek en daarna heb ik ook nog een video voor je waar ik meer vertel over het verbeteren van de autoriteit van je pagina: “De snelheid van je website is een enorm belangrijke factor voor je zichtbaarheid in zoekmachines, de techniek kan je daar een handje bij helpen”, “bij het verbeteren van de zichtbaarheid van je website of een webpagina in zoekmachines is ook de autoriteit enorm belangrijk en hierbij moet je er vooral aan denken dat je werkt aan zowel de interne als externe links naar je pagina”.

Bedankt in ieder geval voor het kijken en vergeet natuurlijk niet deze video even te liken, volg ons ook en deel natuurlijk ook deze video met je eigen omgeving.

Bedankt voor het kijken, doei!

On-Page SEO Checklist 2021

Een whitepaper voor iedereen die een beter beeld wilt krijgen van de on-page optimalisatie mogelijkheden op het gebied van SEO en content en streeft naar hoge organische posities.



* Nadat je op "Downloaden" klikt vragen wij je om jouw e-mailadres te bevestigen. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten de Whitepaper per e-mail. Hiermee meld je je ook aan voor onze nieuwsbrief.