Wat kun je on page verbeteren aan je autoriteit? Zowel interne als externe autoriteit is belangrijk om hoger te scoren in Google. In onderstaande video leg ik uit wat je on page kunt doen om je autoriteit te verbeteren voor je SEO. Lees je liever? Onder de video is een transcriptie van de video te vinden.

On page SEO verbeteren deel 3 – Autoriteit – Een Pure Keukensessie

Timestamps:
00:00 Intro
00:19 On page autoriteit verbeteren
00:47 Interne links
01:04 Externe links (backlinks)
03:10 Conclusie

On-Page SEO Checklist 2021

Een whitepaper voor iedereen die een beter beeld wilt krijgen van de on-page optimalisatie mogelijkheden op het gebied van SEO en content en streeft naar hoge organische posities.



* Nadat je op "Downloaden" klikt vragen wij je om jouw e-mailadres te bevestigen. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten de Whitepaper per e-mail. Hiermee meld je je ook aan voor onze nieuwsbrief.

Transcriptie video

Bij het verbeteren van de zichtbaarheid van je website of een webpagina in zoekmachines is ook de autoriteit enorm belangrijk. Hierbij moet je er vooral aan denken dat je werkt aan zowel de interne als externe links naar je pagina. Hoi ik ben Ewoud van Pure en in deze video ga ik je meer vertellen over wat je allemaal kunt doen om de autoriteit van een pagina binnen je website te verbeteren om daarmee beter zichtbaar te worden in de zoekresultaten.

On page autoriteit verbeteren

Zoals je misschien al vaker hebt gehoord zijn backlinks ook belangrijk voor de vindbaarheid van je webpagina. Het is belangrijk dat er betrouwbare en relevante links naar je webpagina worden opgebouwd waarmee je er voor zorgt, of eigenlijk aantoont, dat je webpagina een bepaalde autoriteit heeft.

Interne links

Begin bijvoorbeeld eerst bij je website zelf. Kijk welke pagina’s binnen je eigen website relevant zijn om ook een link te leggen naar de pagina die je wilt verbeteren. Met interne links kun je namelijk perfect aan Google aantonen welke pagina’s belangrijk én minder belangrijk zijn binnen je eigen website.

Externe links (backlinks)

Daarna moet je natuurlijk ook naar buiten kijken, het is essentieel dat er gewoon goede relevante links ook van buiten naar je webpagina worden gelegd. Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden om backlinks naar je specifieke webpagina te leggen.

Het is belangrijk ook dat je vooral aan outreach doet om externe blogs of andere relevante partijen te benaderen waarbij je ervoor zorgt dat de links vanuit relevante content naar je eigen website worden gelegd. We hebben hier ook een aantal video’s over gemaakt waarbij we specifiek ingaan op waarom outreach zo belangrijk is en hoe je dit aanpakt. Ook hier heb je een link je waar je op kunt klikken natuurlijk om even verder te kijken hoe dat in z’n werk gaat.

Naast outreach kun je ook kijken naar links die misschien iets makkelijker te bereiken zijn, denk bijvoorbeeld eens aan andere bedrijven met wie je samenwerkt: Partners in in je beroepsgroep, leveranciers en klanten misschien wel. Met deze partijen ook afstemmen of er misschien een link mogelijk is naar je eigen website of naar die specifieke pagina mits dat relevant is.

Ook persberichten kunnen bijdragen aan nieuwe links naar je website. Wanneer je bijvoorbeeld een heel mooi relevant nieuwsfeit hebt om te vermelden kun je daar relevante media mee benaderen en liefst ook met een aanvullend artikel of onderzoeksinformatie wat je op je eigen website zet kun je opnemen in een link in het persbericht.

Een ander punt wat echt misschien wel laaghangend fruit is, zorg dat je ook je website aanmeldt bij listing sites. Denk bijvoorbeeld aan Apple Maps, Yelp, Waze. Dat zijn allemaal websites waar een community achter zit waar adressen van bedrijven op worden genoemd en dat is een hele normale plek om als bedrijf vermeld te staan met een link naar je eigen website.

Benut deze links dus ook en daarmee kun je er voor zorgen dat ook vooral je lokale vindbaarheid een enorme boost krijgt.

Als laatste tip binnen autoriteit die ik je wil meegeven is zorg er voor dat alle links die dus naar je webpagina of naar die specifieke pagina lopen dat het follow links zijn. Google ziet op zich de nofollow links wel maar het is altijd beter dat het gewoon follow links zijn, die geeft namelijk de meeste autoriteit door aan jouw pagina.

Conclusie

Nu weet je dus hoe je aan de autoriteit van je webpagina kunt werken om je vindbaarheid te verbeteren. In de voorgaande video’s vertelde ik ook over het verbeteren van de techniek en de content op je webpagina en al deze tips bij elkaar moet er natuurlijk voor zorgen dat je als geheel je website beter vindbaar maakt.

Ga er vooral zelf mee aan de slag en we zijn ontzettend benieuwd naar je ervaringen en vergeet ook niet even hieronder in de comments deze te delen.

Like of share deze video natuurlijk, dat zouden we echt super waarderen. Voor nu bedankt voor het kijken, doei!

On-Page SEO Checklist 2021

Een whitepaper voor iedereen die een beter beeld wilt krijgen van de on-page optimalisatie mogelijkheden op het gebied van SEO en content en streeft naar hoge organische posities.



* Nadat je op "Downloaden" klikt vragen wij je om jouw e-mailadres te bevestigen. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten de Whitepaper per e-mail. Hiermee meld je je ook aan voor onze nieuwsbrief.