Microsoft Bing Ads inzetten? Dit is waarom! – Starten met Microsoft Bing Ads (Pure Video)
Met Microsoft Bing Ads kun je adverteren in Bing, Yahoo en AOL. Google heeft een groot marktaandeel maar met ruim 7% is Bing nog steeds een grote zoekmachine, deze mensen wil je toch ook bereiken? Waarom je Microsoft Ads in moet zetten en hoe je kunt starten leg ik in onderstaande video uit. Lees je liever? Onder de video is een transcriptie van de video te vinden!
Microsoft Bing Ads inzetten? Dit is waarom! – Starten met Microsoft Bing Ads – Een Pure Keukensessie
00:00 Intro
00:25 Wat is Microsoft Ads?
00:50 Voordelen Microsoft Ads
02:00 Starten met Microsoft Ads
03:50 Conclusie
Transcriptie video
Google is een woord dat zelfs in de dikke van Dale voorkomt, van Bingen heb ik nog nooit gehoord. Ja bingen misschien, maar dat is wat anders. Toch zijn er nog veel mensen die van Bing gebruik maken, die wil je met marketing toch ook bereiken? Hoi! Ik ben Tim en vandaag ga ik jullie vertellen hoe je op Bing kunt adverteren met Microsoft Bing en waarom je dit kanaal in moet zetten.
Wat is Microsoft Ads?
Microsoft Ads heette vroeger Bing Ads en is het advertentieplatform van Microsoft. Middels Microsoft Ads kun je adverteren op Bing, Yahoo en AOL. Wanneer je gaat adverteren via Microsoft Ads dan zul je dus op alle drie deze zoekmachines vertoont gaan worden.
Dat Google in de afgelopen jaren een hele dominante positie op de zoekmachine markt heeft ingenomen dat betekent niet dat Microsoft Ads niet ook heel interessant kan zijn voor jouw business.
Voordelen Microsoft Ads
Integendeel zelfs, voor veel bedrijven biedt het zelfs voordelen ten opzichte van Google Ads. Je betaald bijvoorbeeld lagere cpc’s dan op Google Ads doordat er minder concurrentie is en ook kun je door de uitgebreide targeting dezelfde brede doelgroep bereiken als je via Google Ads kunt. Daarnaast is het bovendien heel laagdrempelig, je hebt zo een account aangemaakt en als je al een Google Ads account hebt dan kun je het eigenlijk zo overnemen vanuit Google. Dat is met een paar klikken geregeld en bovendien kun je dat automatisch laten herhalen om de week of maand bijvoorbeeld.
Lage cpc’s dus, uitgebreide doelgroepen die je kunt targetten en dat terwijl het marktaandeel van Bing in Nederland op desktop toch zo’n 7% is. Daarnaast heb je ook nog de aandelen van Yahoo bijvoorbeeld van 1,1 procent in Nederland. Dan kun je denken ja in Nederland, best laag aandeel maar tel maar gewoon op hoeveel mensen er in Nederland wonen en hoeveel mensen van de zoekmachine gebruik maken nou dan kun je toch best wel uitrekenen dat er nog best wel potentieel in doelgroep zit.
In Europa zijn die statistieken gemiddeld gezien vergelijkbaar maar wanneer je in gaat zoomen op bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk of Duitsland dan zit je soms wel aan 10 à 11 procent marktaandeel. Dan gaat het al écht om serieuze aantallen.
Starten met Microsoft Ads
Ik hoor je denken, hoe kan ik dan starten met Microsoft Ads? Dat is echt super eenvoudig. Je gaat naar ads.microsoft.com en klikt op ‘een account aanmaken’ of je logt in met het bestaande Microsoft account wat je al hebt. Wanneer je een account hebt aangemaakt dan kun je zelf starten met campagnes aanmaken.
Dat kan je doen binnen de webomgeving van Microsoft Ads of je kunt hiervoor de Microsoft Advertising Editor gebruiken, ook wel de Microsoft Bing Editor genoemd. De Microsoft Bing Ads Editor of Microsoft Advertising Editor, net hoe je het wilt noemen, is vergelijkbaar met de Google Ads Editor en stelt je in staat om offline of bulkmatig heel makkelijk campagnes aan te maken, te kopiëren of wat dan ook. Het meest makkelijke is nog gewoon, zeker als je Google Ads al gebruikt, om die automatisch koppeling al te maken. Dat is een paar stappen volgen en dan vervolgens importeert Microsoft alles vanuit Google Ads en dan hoef je alleen nog maar in te stellen dat hij dat bijvoorbeeld elke week herhaalt.
Op die manier kun je eigenlijk ook zeer laagdrempelig adverteren want je doet aanpassingen gewoon in Google Ads en Microsoft Ads neemt ze automatisch over. Ook kun je instellen doordat de cpc’s in Microsoft Ads vaak wat lager zijn dat je bijvoorbeeld altijd 10% lager biedt dan op Google Ads bijvoorbeeld. Wanneer je helemaal tevreden bent over alle campagnes die je hebt ingesteld of je hebt de import gebruikt en je bent daar helemaal tevreden over dan is het nog wel goed om even tracking in te stellen en vervolgens kun je eigenlijk al beginnen met adverteren. Je hoeft hiervoor dan alleen nog de bedrijfsgegevens in te vullen en facturering instellen, dus ja hoe ga je de advertenties betalen?
Vervolgens is het gewoon starten en knallen maar. Ook leuk is dat je vaak via de mail met het account waarmee je bent aangemeld een coupon opgestuurd krijgt zodat wanneer je voor een x bedrag geadverteerd hebt je ook een x bedrag extra advertentietegoed krijgt.
Conclusie
Nou nogmaals de voordelen op een rijtje. Adverteren via Microsoft Ads is heel erg laagdrempelig, je kunt het eigenlijk vrij snel opgestart hebben en je kunt zelf alle instellingen vanuit Google Ads importeren en automatisch laten updaten. Ook betaal je vaak lagere cpc’s zodat de concurrentie lager is en dat kan soms wel qua kost per klik, de prijs die je per klik betaalt, tot wel 70 procent lager uitvallen. En dat terwijl je toch best wel een uitgebreide doelgroep kunt bereiken want het marktaandeel in Nederland is op het moment 7%, wat toch wel een potentiële doelgroep betekent. En ja, er zijn ook nog steeds mensen die Bing als automatische zoekmachine hebben ingesteld, al dan niet expres, maar ze bestaan echt.
Bovendien is de doelgroep ook vaak net wat anders dan Google Ads, je hebt vaak een wat meer zakelijke doelgroep bijvoorbeeld omdat die mensen geen keuze hebben om bijvoorbeeld voor Google te kiezen of een wat oudere doelgroep. Dus eigenlijk bereik je ook weer een net wat andere doelgroep dan Google Ads. Al met al is Microsoft Ads of Bing Ads dus eigenlijk gewoon een hele goede extra toevoeging aan jouw marketing mix.
Heb jij nog vragen over Microsoft Ads of wil jij starten met Microsoft Ads maar heb je na het zien van deze vlog nog geen flauw idee hoe je dat moet doen? Neem dan gerust eens contact met ons op want wij helpen jou graag verder.
Rest mij nog de vraag om jou te vragen om een duimpje omhoog te doen en abonneer je op ons kanaal voor meer van deze interessante vlogs en voor de rest wil ik jullie een hele prettige dag wensen!