Kleding kopen doen we met z’n allen tegenwoordig steeds meer online. Laten we eerlijk zijn. Het aanbod is immens, je kunt in een korte tijd veel meer kleding bekijken, gebruikmaken van handige filteropties en daarnaast kan je de koopjes (ook niet geheel onbelangrijk) scherper in de gaten houden. Door deze grote interesse in online shoppen, is het aanbod kledingwebshops ook ontzettend toegenomen. Als beginnend kledingwebshop is het daarom steeds moeilijker om je te onderscheiden.

Een relatief nieuwe kledingwebshop voor mannen die zich naar mijn mening goed weet te onderscheiden is NO LABEL. Het merk staat voor kwalitatieve basic kleding die tegen een betaalbare prijs worden aangeboden. Daarbij maken ze gebruik van kwalitatieve materialen en zijn ze volledig transparant in het laten zien van het ontwikkelproces. Deze filosofie laten ze er duidelijk terugkomen in de webshop. Hier later in dit blog meer over!

Het merk NO LABEL

Afwijkend van de grote kledingmerken, heeft NO LABEL ervoor gekozen om geen zichtbaar label op de kleding te plaatsen. De naam deed dit vast al vermoeden bij je. Het is sowieso een bijzondere opvallende naam. Het doet me een beetje denken aan BZN (band zonder naam). Dit blijft sowieso al goed hangen.

Ondanks deze bijzondere naam, heeft het bij mij toch wel even geduurd voordat ik daadwerkelijk interesse toonde in dit merk. Ik denk dat ze mij al meer dan een jaar targeten op Instagram. Naast hen deden vele andere onbekende kledingmerken dat, dus daar heb ik toen niet direct iets mee gedaan. Toch ben ik op een gegeven moment uit verveling op de webshop gaan kijken. De filosofie sprak mij direct aan en ik ben dan ook overgegaan tot het kopen van een coltrui. Hoe ze mij hebben weten te overtuigen, lees je hieronder.

Goed advies over pasvorm en kwaliteit

Wanneer je online kleding koopt, loop je tegen het probleem aan dat je niet de kleding kunt passen. Meestal bestel ik bij een andere kledingwebshop een hele collectie aan kleding in meerdere maten en stuur dan 80% terug omdat het niet goed past of mooi zit. In het geval van NO LABEL was ik daar in het begin ook een beetje huiverig voor. Wil ik wel voor één trui de moeite doen om het eventueel terug te sturen?

Toen zag ik dat ze bij alle producten de pasvorm erg gedetailleerd hebben omschreven. In het voorbeeld hiernaast adviseren ze bijvoorbeeld zelfs om een maat kleiner te nemen omdat de trui iets losser valt. Daarnaast las ik dat ze erg veel aandacht hebben besteed aan de pasvorm van alle producten. Bestel je bijvoorbeeld een maat M trui en die zit goed? Dan kan je er vanuit gaan dat alle andere truien, t-shirts, etc. in de maat M ook goed vallen (tenzij anders vermeld). Ik heb uiteindelijk maar één maat besteld in de hoop dat ze gelijk hadden, en dat bleek een succes. Mijn aankoop zit als gegoten :).

Een kijkje in de fabrieken

NO LABEL spreekt uit dat ze zo transparant mogelijk willen zijn. Dit is goed terug te zien wanneer je een product bekijkt. Bij elk product hebben ze de fabriek vermeld waarin het product gemaakt is. Ze werken momenteel met zeven fabrieken die allemaal een eigen specialisme hebben. Zo is er bijvoorbeeld een fabriek voor de schoenen in Portugal en worden de overhemden in Polen gemaakt.

Voor al deze fabrieken is er een pagina waarop je verschillende foto’s kunt bekijken, het verhaal van de fabriek kunt lezen en een uitgebreide video kunt afspelen. Je kunt dus daadwerkelijk zien waar je producten worden geproduceerd.

De productiekosten inzichtelijk

Naast een inkijkje in de fabrieken, is NO LABEL zelfs open over de productiekosten van de kleding. In bovenstaand voorbeeld is te zien dat ze € 20,50 uitgeven voor het maken van een trui. Ze beweren dat vergelijkbare merken € 110 vragen voor een soortgelijke trui. Ze vragen zelf € 69. Hier zit dus een mooi prijsverschil in. Het is natuurlijk altijd de vraag of dergelijke vergelijkingen eerlijk zijn. Enige wat ik kan zeggen, is dat de trui die ik gekocht heb duidelijk van goede kwaliteit is. Ze maken gebruik van hoge kwaliteit materialen, de afwerking is erg netjes en de pasvorm klopt. De vergelijking met een premium merk vind ik in dat geval terecht.

Over kleurgebruik is nagedacht

Naast het maken van goede kleding, en het open communiceren en nastreven van de filosofie, vind ik dat ze ook erg goed zijn in de online beleving. De website werkt goed, het ziet er heel erg clean uit en de producten komen daardoor erg goed tot zijn recht. Bij elk product staan genoeg (gedetailleerde) foto’s waardoor je een goed beeld hebt van wat je kunt verwachten.

Verder sluiten de social media kanalen heel mooi aan op de website en de beleving van de producten. In bovenstaand voorbeeld is te zien dat ze afwisselen met productfoto’s, detailfoto’s en sfeerfoto’s. Het kleurenpallet komt daarbij erg overeen. Alles is goed op elkaar afgestemd en dat doet het merk zeer ten goede.

Meer van dit soort blogs?

Lees ook de andere blogs uit deze rubriek:
Wat kunnen we leren Picnic
Wat kunnen we leren van de NBA
Wat kunnen we leren van AliExpress 
Wat kunnen we leren van YumeTwins
Wat kunnen we leren van VanMoof
Wat we kunnen leren van Blendle
Wat kunnen we leren van VWO.com
Wat kunnen we leren van Boldking
Wat we kunnen leren van Revzilla
Wat we kunnen leren van Amazon.com
Wat we kunnen leren van Bellroy

Door: Kay Bleekman

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *