Soms zie je een website die zo bijzonder goed in elkaar zit dat je er simpelweg enthousiast van wordt. Dat had ik bij de website van Bellroy, een Amerikaanse partij die hoogwaardige portemonnees verkoopt. In dit blog zal ik enkele punten uitlichten die mij inspireerden.

Jij komt uit Nederland

Lokalisatie van content Hoewel de website niet in het Nederlands beschikbaar is, wordt er wel herkend dat ik uit Nederland kom. Hier speelt Bellroy goed op in door het weergeven van enkele goed gelokaliseerde zaken. Zo toont het bovenin het scherm een melding met gratis verzending gericht op klanten uit Nederland. Een ander leuk detail vond ik bij het bekijken van een reis portemonnee. Blijkbaar past een Nederlands paspoort niet in dit type en daarom wordt aangeraden om een groter product te bekijken.

Inspelen op seizoenen

Kerst online marketing Kerst staat voor de deur en een Bellroy portemonnee is wat dat betreft een prima cadeau. Het bedrijf speelt hier mooi op in door een bepaalde urgentie te creëren. Wil je het cadeau voor kerst binnen hebben? Bestel het dan voor 12 november.

Waarom jij een Bellroy nodig hebt

Wanneer je je concept of unique selling points niet in enkele minuten kunt uitleggen dan verminderd de kans aanzienlijk dat je iemand zal overtuigen. Voor mij is dit gelijk de beste eigenschap van de website van Bellroy, op diverse plekken op de website wordt uitgelegd waarom jij een Bellroy portemonnee nodig hebt, of het nu in een eenvoudig te begrijpen visuele weergave is of via een gelikt filmpje. Online overtuigen

Content is king

Laten zien dat je passie hebt voor wat je maakt, dat kun je echt uitdragen door het creëren van waardevolle content. Ook dat doet Bellroy bijzonder goed, in de “Learn” sectie van de website kun je allerlei handige informatie vinden over reizen en het verzorgen van je lederen producten. Content is king

De perfecte product pagina

Over de product pagina’s is echt goed nagedacht, als je goed kijkt naar de details zoals bijvoorbeeld de copywriting („Great for suits or skinny jeans”) dan zie je dat diverse personas worden aangesproken. Ook is er een goed aanbod aan visuele elementen en extra informatie zoals afmetingen. Let op onderstaande screenshot ook eens op de oplossing voor wanneer het product niet meer leverbaar is. Bellroy productpagina

Achtervolgen

Als ik dan toch nog een puntje van kritiek mag plaatsen, dan zou van mij betreft de remarketing campagne een scherpere frequency cap mogen hebben. Door de remarketing instellingen die Bellroy nu gebruikt lijkt het een beetje alsof je achtervolgt wordt.