5 redenen om te kiezen voor Microsoft Ads
Microsoft Ads (vroeger Bing Ads) is het advertentieplatform van Microsoft en omvat drie zoekmachines: Bing, Yahoo en AOL. Als je gaat adverteren via Microsoft Ads dan wordt je advertentie getoond in alle drie de zoekmachines. Google heeft al jaren een dominante positie maar dat neemt niet weg dat Microsoft Ads voor jouw bedrijf niet interessant kan zijn, integendeel zelfs, voor veel bedrijven biedt het veel voordelen ten opzichte van Google Ads. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!
1. Lagere (gemiddelde) CPC’s
Omdat er minder adverteerders van Microsoft Ads gebruik maken dan bijvoorbeeld Google Ads zijn de kosten voor een click (CPC) een stuk lager, je hebt immers ook minder concurrentie. De gemiddelde CPC ligt zo’n 70% lager in vergelijking met Google Ads. Met een lage CPC kan het adverteren op generieke termen die in Google Ads te duur zijn, erg interessant worden. Vooral als je een laag budget hebt kan adverteren in Bing erg interessant zijn omdat je simpelweg minder betaald voor een klik, kortom je krijgt met minder budget, meer klikken.
2. Makkelijk te gebruiken i.c.m. Google Ads
Na het aanmaken van een Microsoft Ads account heb je ook de optie om de campagnes vanuit Google Ads te importeren, met een paar klikken heb je de campagnes geïmporteerd. Let hierbij wel op met de instellingen vanuit Google Ads en controleer de import voordat je de campagnes live zet.
3. Instellingen op advertentiegroep niveau
Waar je bij Google Ads de meeste instellingen (netwerk, advertentieroulatie, taalinstellingen etc.) op campagneniveau instelt is het bij Microsoft Ads mogelijk om diverse instellingen op advertentiegroep niveau te kunnen instellen. In Google Ads zou je hiervoor een nieuwe campagne moeten opzetten maar dat is in Microsoft Ads niet nodig.
4. Ad extensies
Net zoals Google Ads heeft ook Microsoft Ads diverse advertentie extensies. Microsoft Ads heeft een aantal unieke extensies.
Image extensie
De image extensie laat afbeeldingen zien in de advertentie, hierbij kan je maximaal 6 afbeeldingen per advertentiegroep of campagne uploaden. Doordat deze extensie prominent aanwezig is, ligt het doorklikpercentage (CTR) vaak hoger dan een advertentie zonder deze extensie en hebben potentiële klanten een beter beeld bij je product of dienst.
Action Link extensie
De action link extensie is een opvallende button met een call-to-action die net zoals een sitelink extensie, direct naar de website linkt. Echter, het grote verschil met een sitelink extensie is dat een action link extensie een stuk opvallender is. Ook kan je de styling van de button zelf aanpassen. Je hebt de keuze uit ruim 70 call-to-actions, er zit er dus altijd wel één bij die relevant is.
5. Beter inzicht en controle in de zoekpartner targeting
Microsoft Advertising geeft meer inzicht en controle in de zoekpartners waar de advertenties getoond worden. Is er bijvoorbeeld een zoekpartner waar de kosten per lead te hoog zijn of is de plaatsing totaal niet relevant, dan kan je deze zoekpartner eenvoudig uitsluiten.
Wil je weten via welke zoekpartners je advertenties getoond worden? Ga in de interface naar ‘Reports’ -> ‘Website URL (publisher).
Microsoft Ads inzetten?
Hopelijk heb je meer inzicht gekregen in de voordelen van Microsoft Ads. Hoewel Google Ads hogere zoekvolumes heeft, haal je met Microsoft Ads hogere posities, is er minder concurrentie en betaal je doorgaans minder voor een klik. Mocht Microsoft Ads je interessant lijken voor jouw bedrijf en is er budget voor beschikbaar, dan helpen wij je graag verder! Door ons Microsoft Ads Partnership hebben wij een eigen contactpersoon bij Microsoft, waardoor we snel kunnen schakelen en kunnen profiteren van extra Insights. Meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan gerust eens contact met ons op.