Net als bij zoekmachine-adverteren is SEO een interessant kanaal doordat mensen actief opzoek zijn naar oplossingen. Door te werken aan de organische vindbaarheid van je website verbeter je automatisch de website voor jouw doelgroep. Ook bouw je hiermee aan een solide fundering voor de toekomst. Het duurt doorgaans een aantal maanden om het effect te merken, maar uiteindelijk zorgen de verbeteringen voor een kanaal-overkoepelend resultaat.

Waarom SEO?

Voor een zoekmachine is relevantie voor een bepaalde zoekopdracht het belangrijkste. Dat is precies waar we aan gaan werken bij een SEO-traject. Na een grondige analyse en het uitdenken van de strategie, optimaliseren we de structuur van de website. Hierbij wordt gekeken vanuit de zoekmachine, maar belangrijker ook de eindgebruiker: jouw klant. Een SEO-strategie leidt dan ook tot een logischere en gebruiksvriendelijkere website.

Door te werken aan de elementen techniek, content en autoriteit bouwen we aan succes voor de komende jaren. De opstart bij SEO is over het algemeen intensief, maar naar verloop van tijd werpt deze aanpak zijn vruchten af. Dat maakt zoekmachine optimalisatie een interessante en effectieve strategie voor de lange termijn.

De voordelen van zoekmachine optimalisatie:

  • Resultaat voor de langere termijn
  • Werkt kanaal-overkoepelend
  • Bezoekers met koopintentie bereiken
  • Posities in zoekmachines zijn niet te koop
  • Je betaalt niet per bezoeker

Onze werkwijze

Kennismaken

Om te beginnen willen we graag jou, je collega’s en je bedrijf leren kennen. Wij zijn namelijk van mening dat je pas goede marketing kunt bedrijven wanneer je begrijpt waar je het voor doet. Natuurlijk maak jij ook gelijk kennis met de mensen met wie je gaat werken, want het is wel zo fijn om te weten wie achter de knoppen zit.

Koppeltjes vormen

Wij werken graag in koppeltjes aan projecten, waarbij beide consultants vanuit de inhoud zullen werken aan succes. Eén van onze consultants zal overigens je primaire aanspreekpunt zijn, dat is wel zo handig voor het overzicht. Het voordeel van deze werkwijze is dat er twee paar ogen naar jouw campagnes kijken en twee keer hersencapaciteit zal kraken voor het optimale resultaat. En mocht iemand op vakantie gaan, dan kan de ander het geruisloos overnemen.

Situatie inschatten

Om de goede weg naar succes in te slaan is het belangrijk dat we eerst de huidige situatie inschatten. Niet alleen kijken we naar de eigen website, maar ook naar de concurrentie. Het SEO-traject hebben wij opgedeeld in twee fases: de basis goed neerzetten (fase 1) en het uitbouwen van succes (fase 2). Afhankelijk van de situatie bespreken we wat de beste aanvliegroute is voor het SEO-traject. Uiteraard doen we in deze fase ook een 0-meting, om de effecten van de inspanningen later te kunnen meten.

Onderzoeksfase

SEO is voor een groot gedeelte het analyseren van zwaktes en sterktes en het schetsen van een optimale strategie. Hiervoor doen wij onderzoek naar de techniek van de website en komen met hands-on aanbevelingen. Maar ook kijken we kritisch naar de content op de website en wordt op basis van een uitvoerig zoekwoordenonderzoek bepaald welke onderwerpen behandeld moeten worden.

Implementatie

Nadat we de strategie tot in de puntjes hebben uitgedacht gaan we bij je langs om het rapport en de aanbevelingen toe te lichten. We vinden het belangrijk dat iedereen op één lijn zit en nodigen daarbij ook betrokkenen als de webbouwer, copywriters of marketeers uit. Na deze oplevering is het zaak dat we de taken verdelen en wij laten je hierbij niet in de kou staan. Onze consultants staan voor je klaar bij de implementatie en eventuele vragen. In de volgende maanden zullen we de 0-meting herhalen om de verbeteringen in kaart te brengen.

Waarom kiezen voor Pure?

8 redenen om voor Pure Internet Marketing te kiezen.

Omdat een persoonlijke klik erg belangrijk is geven we je deze acht redenen om voor Pure te kiezen.

Reden 1: Vakmanschap

Reden 1: Vakmanschap

Bij Pure zien we internet marketing als een ambacht. Een vak waar met oog voor detail en aandacht voor de klant gewerkt wordt aan kwaliteit.

Reden 2: Trots

Reden 2: Trots

Wij hebben een belangrijk doel: trots zijn op hetgeen we samen hebben bereikt. Oh, we leggen de lat overigens behoorlijk hoog.

Reden 3: Normaal doen

Reden 3: Normaal doen

Bij Pure tref je geen arrogantie of holle woorden. Wij komen uit het land van mouwen opstropen en “doe maar gewoon”.

Reden 4: Liefde

Reden 4: Liefde

Bij ons tref je pure liefde voor het online marketing vak. Ook na kantooruren zijn wij bezig met ons vakgebied, gewoon omdat we het tof vinden.

Reden 5: Doelgericht

Reden 5: Doelgericht

Wij werken enkel doelgericht: online marketing is pas écht succesvol wanneer je stuurt op meetbare doelen.

Reden 6: Exceptioneel

Reden 6: Exceptioneel

We leggen voor onszelf en onze klanten de lat hoog en hebben een hekel aan middelmatigheid.

Reden 7: Ervaring

Reden 7: Ervaring

Onze mensen lopen al heel wat jaren mee en hebben gewerkt aan grote, hele grote maar ook kleine websites.

Reden 8: Transparant

Reden 8: Transparant

De naam Pure is niet voor niets gekozen: open en eerlijk communiceren is essentieel voor ons. We draaien daarbij niet om de hete brij heen.

Wil je meer weten over Zoekmachine Optimalisatie voor jouw bedrijf?

Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking. Pure denkt graag mee over de meest geschikte inzet van zoekmachine optimalisatie binnen jouw bedrijf.