Als je op zoek bent naar een antwoord of oplossing voor een probleem, dan wend je je tot een zoekmachine. Dat geldt dan ook hoogstwaarschijnlijk voor jouw doelgroep. Wereldwijd klikt zelfs 26,5% op een AdWords advertentie en in onze accounts zien wij nog veel hogere ratio’s voor advertenties. Met SEA kun je dus aanwezig zijn wanneer een potentiële klant actief zoekt naar een oplossing die jij kunt bieden. Adverteren in zoekmachines als Google en Bing is laagdrempelig en daarom interessant voor alle soorten bedrijven.

Waarom Search Engine Advertising?

Het grootste voordeel van zoekmachine-adverteren is wellicht het feit dat jouw doelgroep actief op zoek is naar een oplossing. Anders dan bij “koude acquisitie” is de wens van jouw mogelijke nieuwe klant al uitgesproken. Aanwezig zijn met een overtuigende advertentie op relevante zoekopdrachten die gericht zijn op jouw website, zorgt voor een vergrote kans dat je een nieuwe klant kunt verwelkomen.

Een ander belangrijk voordeel is dat zoekmachines gebruik maken van een veilingmodel waarbij enkel betaald wordt voor een klik op de advertentie. Doordat de advertentiesystemen van zoekmachines enorm geavanceerd zijn is het sturen op rendement bijzonder goed mogelijk. We kunnen sturen op het doel dat jij wilt bereiken – bijvoorbeeld een online verkoop of offerteaanvraag – en zorgen dat dit gemiddeld voldoet aan een- door jou bepaalde – richtprijs. Daarmee is SEA een zeer kosteneffectief marketingkanaal.

De voordelen van Search Engine Advertising:

  • Snel resultaat te behalen
  • Groot bereik in Nederland en de rest van de wereld
  • Bezoekers met een uitgesproken wens of behoefte
  • Kosteneffectief in te zetten marketingkanaal
  • Laagdrempelig om te starten

Onze werkwijze

Kennismaken

Om te beginnen willen we graag jou, je collega’s en je bedrijf leren kennen. Wij zijn namelijk van mening dat je pas goede marketing kunt bedrijven wanneer je begrijpt waar je het voor doet. Natuurlijk maak jij ook gelijk kennis met de mensen met wie je gaat werken, want het is wel zo fijn om te weten wie achter de knoppen zit.

Koppeltjes vormen

Wij werken graag in koppeltjes aan projecten, waarbij beide consultants vanuit de inhoud zullen werken aan succes. Eén van onze consultants zal overigens je primaire aanspreekpunt zijn, dat is wel zo handig voor het overzicht. Het voordeel van deze werkwijze is dat er twee paar ogen naar jouw campagnes kijken en twee keer hersencapaciteit zal kraken voor het optimale resultaat. En mocht iemand op vakantie gaan, dan kan de ander het geruisloos overnemen.

Koers bepalen

Om de juiste kant op te sturen moeten we weten wat de doelstelling is, dit is dan ook een van de eerste vragen die we je zullen stellen. Een goede SEA-campagne begint daarna met een solide opzet, waarbij we kritisch kijken naar de landingspagina’s, tracking op orde brengen en een goede campagnestructuur uitdenken. Uiteraard is dit in samenspraak met jou en je collega’s.

Starten

Wanneer de strategie helder is kunnen de campagnes geactiveerd worden. De eerste bezoekers beginnen binnen te stromen en wij houden de resultaten nauwlettend in de gaten.

Maandelijkse optimalisaties

Op basis van de beschikbare data volgen analyses en optimaliseren we de campagnes. Door te kijken naar bijvoorbeeld bezoekersgedrag en kostenanalyses bepalen we welke acties we moeten ondernemen om het succes van de campagne te vergroten.

Communicatie en rapportage

Wij vinden het belangrijk dat jij ook begrijpt wat we doen en wat het effect is van de campagnes. Daarom communiceren we frequent, sturen we elke maand een rapportage met de belangrijkste cijfers én komen we regelmatig op bezoek om de voortgang te bespreken

Waarom kiezen voor Pure?

8 redenen om voor Pure Internet Marketing te kiezen.

Omdat een persoonlijke klik erg belangrijk is geven we je deze acht redenen om voor Pure te kiezen.

Reden 1: Vakmanschap

Reden 1: Vakmanschap

Bij Pure zien we internet marketing als een ambacht. Een vak waar met oog voor detail en aandacht voor de klant gewerkt wordt aan kwaliteit.

Reden 2: Trots

Reden 2: Trots

Wij hebben een belangrijk doel: trots zijn op hetgeen we samen hebben bereikt. Oh, we leggen de lat overigens behoorlijk hoog.

Reden 3: Normaal doen

Reden 3: Normaal doen

Bij Pure tref je geen arrogantie of holle woorden. Wij komen uit het land van mouwen opstropen en “doe maar gewoon”.

Reden 4: Liefde

Reden 4: Liefde

Bij ons tref je pure liefde voor het online marketing vak. Ook na kantooruren zijn wij bezig met ons vakgebied, gewoon omdat we het tof vinden.

Reden 5: Doelgericht

Reden 5: Doelgericht

Wij werken enkel doelgericht: online marketing is pas écht succesvol wanneer je stuurt op meetbare doelen.

Reden 6: Exceptioneel

Reden 6: Exceptioneel

We leggen voor onszelf en onze klanten de lat hoog en hebben een hekel aan middelmatigheid.

Reden 7: Ervaring

Reden 7: Ervaring

Onze mensen lopen al heel wat jaren mee en hebben gewerkt aan grote, hele grote maar ook kleine websites.

Reden 8: Transparant

Reden 8: Transparant

De naam Pure is niet voor niets gekozen: open en eerlijk communiceren is essentieel voor ons. We draaien daarbij niet om de hete brij heen.

Wil je meer weten over Zoekmachine Adverteren voor jouw bedrijf?

Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking. Pure denkt graag mee over de meest geschikte inzet van Google AdWords of Bing Ads binnen jouw bedrijf.