Wie is New Tailor?

New Tailor is hét adres voor maatkleding in Nederland. Met vestigingen in Utrecht en Amsterdam kleedt New Tailor talrijke mannen met een op het lijf gesneden maatpak of maathemd. Hier geldt “eerst de man, dan het pak”. Als een ware butler waakt New Tailor over je garderobe. Naast twee fysieke winkels heeft New Tailor ook een eigen webshop en organiseert het bedrijf veel evenementen, zoals een strijkwedstrijd in samenwerking met Philips.

De uitdaging

Online mensen activeren om een afspraak te maken voor een fysieke kennismaking met de mensen van New Tailor, daarmee was het doel vanaf het begin erg duidelijk; zorgen voor een toename in het aantal afspraken. New Tailor zit in het hogere segment en daardoor zijn niet alle zoekopdrachten naar een maatpak even relevant. Een zoekopdracht naar een “pak op maat” is namelijk nogal breed qua prijsmogelijkheden.

Doordat de verkoop bij New Tailor offline plaatsvindt was een van de grootste uitdagingen het in kaart brengen van het klantpad en de juiste conversie attributie toe te passen op de verschillende touchpoints. In een nauwe samenwerking met New Tailor hebben we een uitgebalanceerd attributiemodel gecreëerd om een rendabele online marketingcampagne te kunnen draaien.

Onze aanpak?

Ten eerste hebben we alle tracking in kaart gebracht en een opzet gemaakt voor conversie attributie en een rekenmodel voor het bepalen van de geschikte cost per action. Dit hebben we gedurende onze samenwerking verder bijgeschaafd met verschillende beschikbare databronnen.

Hierna hebben we ons gefocust op het verbeteren van de bestaande verkeersbronnen: Google AdWords en de organische vindbaarheid. Daarnaast hebben we gewerkt aan het verbeteren van de website-ervaring en een deel van de conversie optimalisatie. Uiteindelijk zijn we ook gestart met het inzetten van het Google Display Netwerk met het oog op het vergroten van de naamsbekendheid van New Tailor. Door het inzetten van deze kanalen hebben we de juiste randvoorwaarden gecreëerd voor het verdere online succes van New Tailor.

Resultaten

+170%
meer doelen voltooid
+150%
hogere conversieratio
-50%
kosten per conversie

New Tailor over Pure

“De mensen achter Pure denken actief mee en het werkt!”
Roel Wolbrink – Co-founder New Tailor