Als je Google AdWords inzet in jouw online marketing mix, dan is de stap naar Bing Ads er zeker één om te overwegen. In dit blog wil ik vier redenen met je delen om ook wat tijd te besteden aan het inzetten van Bing Ads.

1. Marktaandeel

Eén van de belangrijkste redenen om Bing Ads in te zetten is het groeiende marktaandeel van de zoekmachine van Microsoft. Waar het marktaandeel in 2013 nog bleef steken op een magere 3 procent, groeide dit door tot bijna 7 procent in het afgelopen jaar. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat het besteden van je tijd aan Bing Ads steeds rendabeler kan worden.

2. Type gebruikers

Stel je eens een gemiddeld kantoor in Nederland voor. Wat denk je dat het meest wordt gebruikt op deze kantoren: Windows of Apple? Juist, Windows is het meest gebruikte besturingssysteem bij bedrijven. Als je je dan ook nog bedenkt dat veel standaard zoekmachines niet aangepast kunnen worden door de gemiddelde medewerker, dan kun je je voorstellen dat Bing Ads interessant kan zijn voor een B2B georiënteerde adverteerder. Ditzelfde geldt natuurlijk voor andere type doelgroepen en fervente gebruikers van deze zoekmachine.

3. Concurrentie

Over het algemeen geldt nog steeds dat de concurrentie in Bing Ads op het gebied van adverteerders nog niet gigantisch is. En net als bij Google AdWords is ook Bing Ads gebaseerd op een veilingmodel. Door de lagere concurrentie zijn de CPC-biedingen binnen Bing Ads vaak nog een flink stuk minder duur.

4. Kopie Google

Heb je al een Google AdWords campagne draaien? Dan is het gelukkig bijzonder gemakkelijk om deze over te zetten naar Bing Ads, vooral omdat het advertentieplatform van Bing op bijna alle punten gelijk is opgebouwd. Zo heeft het systeem ook Expanded Text Ads, allerlei type sitelinks en dezelfde opbouw van campagnes, adgroups en advertenties.

Zet jij al Bing Ads in? Laat je ervaringen achter in een reactie hieronder. Nog geen ervaring met Bing Ads? Hou je niet in en probeer dit netwerk eens, of maak een business case voor jouw situatie.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *